לראשונה: 9 תוכניות מתאר ליישובים הערביים בצפון

הפרויקט כולל הכנת תוכניות אב ומתאר מקומית ל-70% מהיישובים במגזר הערבי

תשע תוכניות מתאר מקומיות חדשות ליישובים במגזר הערבי בצפון הארץ אושרו בוועדות התכנון בחודשים האחרונים. זאת במסגרת פרויקט שמוביל מינהל התכנון במשרד הפנים של תכנון מתארי ליישובים במגזר.

הפרויקט כולל הכנת תוכניות אב ומתאר מקומית ל-70% מהיישובים במגזר הערבי. המטרה היא שיפור איכות החיים ביישובים, תוספת ניכרת של שטחים למגורים, מבני ציבור, אזורי תעסוקה, שטחים פתוחים ותשתיות ברמה נאותה, לטווח הארוך. כמו כן, הפרויקט נועד להסדיר את המצב התכנוני כך שייתן מענה לצרכי היישובים ולתת בסיס תכנוני להשתלבות ישובי המגזר הערבי בהתפתחות החברתית והכלכלית של החברה בישראל.

מנתונים של משרד הפנים עולה, כי עד היום הסתיים תהליך התכנון ב-13 יישובים. בחודשים האחרונים נכנסו לתוקף תוכניות מתאר חדשות בארבעה יישובים: עוזייר, רומאנה, מוקיבלה ונאעורה, ואושרו תוכניות מתאר חדשות בחמישה יישובים נוספים: עראב אל עראמשה, מנשיה זבדה, צנדלה, כאוכב אבו אל-היג'א ותמרה זועביה. חמש תוכניות אלה נמצאות בשלב הנוכחי בעריכה לקראת פרסום למתן תוקף בקרוב.

מנכ"ל משרד הפנים אריה בר, ציין כי הצלחת הפרויקט תלויה בראשונה בנטילת אחריות של המנהיגות המקומית ביישובים הללו, כולל על ידי השתתפות וגיבוי לתהליך קידום תוכניות המתאר, קידום תכנון מפורט התואם את תוכניות המתאר, ביצוע ההפקעות לצרכי ציבור, גביית אגרות והיטלי פיתוח ואכיפת החוק כנגד הבנייה הלא חוקית המתבצעת.