גאונות או התאבדות

מיקרוסופט נכנסת ראש בראש בגוגל - ומציעה תשלום עבור חיפושים באינטרנט. יצליח לה?

אני משוכנעת שלפני 10 שנים לא נלחץ סטיב באלמר מהשם גוגל, אך לא משוכנעת אם בעוד 10 שנים השם מיקרוסופט ילחיץ מישהו בגוגל. כרגע, מיקרוסופט נראית כצד הנוירוטי במלחמה הזו

בעוד סטיב באלמר עונה בישראל על שאלות נדושות על עתיד יאהו, השיקה אתמול מיקרוסופט כלי נשק חדש במלחמתה נגד גוגל: תשלום עבור חיפוש.

איך זה עובד? אם קנית מוצרים לאחר חיפוש ב-Live Search, תוכנית ה-Live Search CashBack Program תעניק לך קופונים לחיסכון.

כל שעליך לעשות על מנת להרוויח מחיפוש ברשת הוא לחפש מוצרים באמצעות מנוע החיפוש של מיקרוסופט (ולא של גוגל). אם מצאת דילים עם אייקון של מטבע, אתה זכאי לסכום כלשהו לאחר הרכישה. כאשר המאזן שלך מגיע ל-5 דולרים, אתה רשאי למשוך את הכסף.

כעת נשאר רק להעריך מהו אחוז המחפשים אשר לאחר מציאת המוצר בגוגל יעברו לחפשו במנוע החיפוש של מיקרוסופט, בניסיון להרוויח מספר דולרים בודדים. מיקרוסופט מנסה להיכנס לאזורים בהם אין לה יתרון תחרותי - ולייצר יתרון כזה. להיכנס להתמחות הגדולה ביותר של גוגל זו כבר סוג של התאבדות. או גאונות. רק הזמן יגיד.


אבל, זה לא הכל. נראה כי מייקרוסופט מסרבת להשאיר שבויים בשטח. כל כיבוש של גוגל מתחיל לאחרונה לקבל מענה. לפני חודשיים סקרתי את פרויקט גוגל בחלל בהתפעלות. נסיון להשיג דריסת רגל נצחית שכזו הוא סוג של גאונות. למיקרוסופט לא לקח הרבה זמן לגבש תשובה, ובימים אלה מושק פרויקט הטלסקופ העולמי של החברה.

גולשים אשר הורידו את גירסת הניסוי הראשונה של התוכנה, אותה הוציאה מיקרוסופט השבוע, יכולים לגלוש להנאתם למאדים, נוגה ואפילו מעבר, ישירות מתוך המחשב. התוכנה מחברת נתונים ותמונות מלווין Hubble של NASA, שפיצר ועוד טלסקופים עולמיים מובילים.

גדולת התוכנה אינה רק בתמונות הדוממות. כאשר תסיירו ברחבי השמים בעזרת העכבר תרגישו כמו מינימום קפטיין קירק במסע חדש בין כוכבים, באדיבות סטיב באלמר וביל גייטס.

ניתן לבחון את היקום באמצעות התוכנה באמצעות אור רגיל, כפי שאנחנו רגילים לראות או באמצעות קרני לייזר ושאר דרכים מתוחכמות לדיוק מקסימלי. את רב התגליות המעניינות ניתן לראות בעיקר בעזרת תדרי אור שונים שכאלו.

צפוי ככל שיהיה, מתברר כי לאחר שהחלה גוגל במימון מחקר החלל של MIT, הוציאה מיקרוסופט את פרויקט החלל שלה בשיתוף עם מכון המחקר לאסטרופיסיקה של הארווארד.

רוי גולד מהארווארד, אשר שותף לפרויקט, הסביר ל-"USA Today" כי העובדה שהטלסקופ הגדול בעולם עומד לרשות משתמשי התוכנה היא מתנה גדולה לכל חובב חלל. הוא אף דיווח לעיתון האמריקאי כי שנים דובר על הקמת מצפה כוכבים וירטואלי וכי הוא שמח שהתוכנית יצאה סוף כל סוף אל הפועל. נראה כאילו אף אחד לא שלח לו עדיין לינק למיזם של גוגל...

במלחמה בין מיקרוסופט לגוגל, השמיים הם כבר לא הגבול.

ד"ר אורית מוסינזון היא סגן נשיא בבית השקעות דה-קלו בן-יהודה. מוסינזון שימשה ומשמשת כיועצת לפיתוח עסקי באינטרנט לחברות הפעילות בענף.