הוועדה המחוזית צפויה לאשר הקמת 240 יח"ד בשכונת רוממה בירושלים

מחירה של כל דירה צפוי להיות 600 אלף דולר לחדר; שטח התוכנית גובר באזורים המועדפים על ידי חרדים ותושב חוץ

הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה ירושלים צפויה לאשר בקרוב תוכנית להקמת מתחם מגורים הכולל 240 יחידות דיור ומתחם מסחרי במגרש כדורי שבאזור רוממה בירושלים, כך נודע ל"גלובס".

שטח התוכנית ממוקם בין רחובות שמגר, ברנדס וירמיהו ומשתרע על פני 15 דונם. לפי תוכנית המתאר של רוממה, ייעוד הקרקע המאושר הוא לתעשייה אולם התוכנית מציעה שינוי ייעוד מתעשייה לאזור מגורים משולב, בו ייבנו 240 יחידות דיור בשישה בניינים בני 13 קומות כל אחד, וכן מתחם מסחר בשטח 6,000 מ"ר.

עד היום שימש השטח מחסן לחומרי בניין של הקבלן הירושלמי הוותיק יוסף כדורי, שהוא גם יזם התוכנית הנוכחית. ל"גלובס" נודע כי מחירה של כל דירה בפרויקט ינוע בין 500 ל-600 אלף שקל לחדר וכי לפי התכנון, הדירות בפרויקט יהיו גדולות ומרווחות.

שטח התוכנית גובל באזורים המועדפים על האוכלוסייה הדתית ועל אוכלוסיית רוכשי הדירות תושבי חו"ל. תוכניתו של כדורי היא תוכנית נוספת שנדונה בימים אלה לגבי אזור רוממה, שנמצא בימים אלה בהליכים שונים לשיפוץ המתחם. תוכנית נוספת באזור בסמכות הוועדה המחוזית היא תוכנית מתחם תנובה, המתייחסת לשטח של 18.5 דונם בצומת הרחובות ירמיהו ושמגר. על קרקע המיועדת לתעשייה ומשמשת כיום את מחלבות תנובה ירושלים.

מטרת התוכנית היא שינוי ייעוד הקרקע מתעשייה לאזור מגורים משולב שיכלול 330 יחידות דיור בעשרה בניינים בני 11 עד 12 קומות מעל קומת מסחר וחנייה תת קרקעית, סביב שטח פתוח. בתוכנית זו מוצעים גם מתחם לבריכה ומרכז בריאות. השטח למגורים אמור להסתכם ב-44,440 מ"ר.

פרויקט נוסף שצפוי לקום ברוממה הוא הקמת שכונת מגורים במתחם ג'רוזלם פוסט. אשדר מתכננת להקים 130 יחידות דיור.

בנושא מתחם כדורי מסרה הוועדה המחוזית ירושלים בתגובה כי "התוכנית צפויה לעלות בוועדת ההתנגדויות של המחוזית ב-17 ביוני. בדיון זה תתקבל החלטה סופית".