מוקד הבילויים הבא של ת"א: חברת ויתניה תשמר ותפעיל את מתחם התחנה במנשיה

זכתה במכרז ותשקיע 25 מיליון שקל בפרויקט; מתחם התחנה משתרע על פני 17 דונם וכולל 11 מבנים בשטח כולל של 3,500 מ"ר בנויים

חברת הנדל"ן ויתניה זכתה בשבוע שעבר במכרז עיריית תל אביב לשיקום ושימור המבנים במתחם התחנה במתחם מנשיה בדרום תל אביב, ליד נווה צדק. החברה תשקיע 25 מיליון שקל בפרויקט, בשיתוף עם חברת פלורנטין.

ויתניה, בניהולו של אהוד סמסונוב, תבצע את כל עבודות השימור והשיפוץ על חשבונה. בתמורה קיבלה את הזיכיון להפעלת המתחם לעשר שנים, עם אופציה להארכה לחמש שנים נוספות. עבודות השיקום יחלו בימים הקרובים, ופתיחת המתחם לציבור צפויה באביב 2009, ותשתלב בחגיגות ה-100 לעיר תל אביב.

מתחם התחנה משתרע על פני 17 דונם וכולל 11 מבנים בשטח כולל של 3,500 מ"ר בנויים. עד כה שיפצה העירייה את מבנה התחנה עצמו, באמצעות האדריכל אמנון בר אור והקבלן יוסי פז. עיריית ת"א חוכרת את המתחם ממינהל מקרקעי ישראל ל-10 שנים. הזכייה במכרז כוללת את שיפוץ שאר המבנים. כחלק מתנאי המכרז עיריית תל אביב דרשה הקצאת שטחים לפעילות בתחומי התרבות והבילוי, בנוסף לפעילות המסחרית במקום.

המתחם עתיד להפוך למוקד תיירותי תרבותי מרכזי בתל אביב. במקום יוקמו על 500 מ"ר סדנאות אמנים, חלל לתערוכות מתחלפות ועוד. מרכז מבקרים ייחודי יציג את העיר מהקמתה ועד היום, ו"קרון זמן" יאפשר לציבור המבקרים "לנסוע בזמן" ולצפות בהיסטוריה של העיר העברית הראשונה, במשך מאה שנות קיומה.

לדברי סמסונוב, "ייחוד הפרויקט הוא בשימור מתחם בעל חשיבות היסטורית לעיר תל אביב. אנו משקיעים הרבה מחשבה ותשומת לב בהפיכת המקום לפנינה תרבותית, שתהווה מוקד משיכה ארצי ובינלאומי. לצורך כך הקמנו צוותי חשיבה שכללו אישים בולטים מתחומי הספרות, התרבות ואדריכלות השימור, והם שסייעו לנו בבניית הקונספט שהביא לזכייה במכרז. התכנון של עיריית תל אביב ותיק עבודות השימור, שהציגה חברת עזרה וביצרון היו ברמה מאוד גבוהה ואפשרו לנו להיכנס מיידית לעבודה".

ויתניה, מתמחה בייזום, בהקמה ובניהול של פרויקטים לנדל"ן מניב (דלק נדל"ן שותפה ב-50%, איליק רוז'נסקי משמש כיו"ר החברה). להנהלת החברה ניסיון מוכח באיתור קרקעות אטרקטיביות ובפיתוח והקמת פרויקטים איכותיים לנדל"ן מניב בארץ. **