אמות ונצבא בוחנות להפוך את מתחם אגד הנטוש בחיפה לפארק היי-טק

לפי הערכות גורמים בשוק הנדל"ן עלות פרויקט בסדר גודל זה יכולה להסתכם בכ-200 מיליון דולר

חברת אמות השקעות וחברת נצבא בוחנות להקים קריית היי-טק רחבת ידיים ופאואר סנטר במגרש התחנה המרכזית לשעבר שבבעלותן בבת גלים שבחיפה, כך נודע ל"גלובס". לפי הערכות גורמים בשוק הנדל"ן, עלות פרויקט בסדר גודל זה יכולה להסתכם בכ-200 מיליון דולר.

בשנת 2005 פיצלה אגד את פעילות התחנה המרכזית בבת גלים לשתי תחנות, האחת בחוף הכרמל במבואות הדרומיים של העיר והשנייה בלב המפרץ בצפון העיר, באזור הצ'ק פוסט. זאת מתוך כוונה שלא להכניס תנועה בין-עירונית לתוך העיר.

שטחו של המתחם בדרך ההגנה בבת גלים הוא 62 דונם והוא כולל בניין משרדים המתנשא לגובה של 12 קומות, שהיה ידוע כבית אגד. קיימים בו גם שטחים שהיו מיועדים, עד לפירוק התחנה, למסחר ושטח נוסף בו פועל היום מוסך לכלי רכב.

חברת אמות, שבשליטת נתן חץ, היא בעלת 50% מזכויות החכירה ממינהל מקרקעי ישראל במתחם ואילו חברת נצבא, שבשליטת חברת איירפורט סיטי מקבוצת אקויטל-יואל, היא בעלת ה-50% הנותרים. המתחם, המעוצב בסגנון הבטון החשוף, מכיל 37 אלף מ"ר שטחים להשכרה.

רוב השטחים ריקים כיום ובינתיים הפכו צדו הצפוני והדרומי של הבניין לשטחי פרסום. בידי חברת החשמל שטחי משרדים במתחם ובמסגרת פעילותה לניצול מושכל של נכסיה החברה מנסה למכור את חלקה בבניין. גם שטח זה איננו מאויש כיום.

לפי התכנון אותו בוחנות אמות ונצבא, תוקם במתחם קריית היי-טק בהיקף זהה לזה של פארק מת"ם שבכניסה הדרומית לעיר, הכולל 168,234 מ"ר שטחי משרדים. בנוסף מתוכנן במקום פאואר סנטר בשטח 25 אלף מ"ר עם יותר מ-1,000 מקומות חנייה.

עיריית חיפה מנסה מזה זמן לקדם פיתוח במתחם, בו היא רואה פוטנציאל גדול. בעבר הועלו ונדונו מספר רעיונות לפיתוח המקום אבל אלה לא הבשילו לכלל תוכניות. לפני מספר חודשים הביעה העירייה עניין לסייע לבעלי הנכס לקדם כל תוכנית בצורה עניינית ומהירה.

מצפון למתחם פועלת תחנת הרכבת בת גלים בשטח 47 דונם וסמוך לה ממוקם בית החולים רמב"ם, שם מקים איש העסקים איתן ורטהיימר יחד עם בית החולים את מכון "חזון אדם", שתכליתו מחקר, על שטח של 50 אלף מ"ר.

מטרת המכון להפוך את בית החולים למתקדם מסוגו בעולם, תוך שילוב טכנולוגיה מתקדמת עם רפואה מתקדמת ולמתג אותו כ"בית חולים חכם". אמות ונצבא שוקלות אף ליצור חיבור בין קריית ההיי-טק לבית החולים.