הושגה פשרה בין חברת השילוט מקסימדיה ליוניברסל מקאן

בין שתי החברות התגלע סכסוך כספי סביב תשלום העמלות ; באחרונה הגישה מקסימדיה תביעה נגד יוניברסל מקאן, בטענה לאי-תשלום חוב בסך 5.2 מיליון שקל ; במסגרת הסכם הפשרה יועבר חלק מהכסף למקסימדיה

חברת שילוט החוצות מקסימדיה וחברת המדיה יוניברסל מקאן מקבוצת מקאן-אריקסון הגיעו לפשרה ביניהם בנושא חובה של יוניברסל למקסימדיה - כך נודע ל"גלובס". כזכור, באחרונה הגישה מקסימדיה לבית המשפט המחוזי בתל-אביב תביעה בסדר דין מקוצר נגד יוניברסל מקאן, בטענה לאי-תשלום חוב בסך 5.2 מיליון שקל.

לטענת מקורבים לחברות, הסכסוך בין הצדדים התגלע סביב דרישתה של יוניברסל כי מקסימדיה תשלם לה עמלות גם עבור לקוחות יוניברסל שרכשו שילוט ממקסימדיה באופן ישיר, ולא באמצעות יוניברסל. במקסימדיה סרבו לשלם, ולכן יוניברסל הפסיקה להעביר לחברה תשלומים עד לגובה הסכום שלתפיסתה מקסימדיה הייתה חייבת. במקסימדיה החליטו בתגובה לא להעלות שילוט של יוניברסל עד פתרון הסכסוך, ובמקביל פנו כאמור לבית המשפט.

בכתב התביעה טענה מקסימדיה כי היו לה הסכמים עם מקאן בנוגע לשירותי הפקה ופרסום. "משיקולים השמורים עמה" נכתב בתביעה, "דרשה הנתבעת (יוניברסל) מהתובעת (מקסימדיה) לפצל את תעודות הזיכוי לשניים - זיכוי אחד בגין 10% עמלת פרסומאי וזיכוי שני, בנפרד, בגובה 15% בגין עמלת פרסומאי".

מקסימדיה פירטה מספר רב של הזמנות שהסכום הכולל שלהם מגיע לסך של כ-5 מיליון שקל - לרבות תוספת, עליה סיכמו הצדדים, בעבור כל סכום שלא ישולם במועדו.

לטענת מקסימדיה היא פנתה מספר פעמים ליוניברסל מקאן, בעל-פה ובכתב, במטרה לקבל את הכסף המגיע לה, אולם עד רגע הגשת התביעה החוב לא נפרע.

עתה כאמור הגיעו שני הצדדים להסכם במסגרתו יועבר חלק מהכסף למקסימדיה.

שי קידר, מנכ"ל מקסימדיה, מסר בתגובה: "אכן הגענו להסכם במסגרתו יועבר חלק מהכסף, ועתה אנו מסתכלים קדימה".

אלון שטרן, משנה למנכ"ל קבוצת יוניברסל מקאן, סירב להתייחס לידיעה.