אתר ה"וול סטריט ג'ורנל" מתחפש לפייסבוק: הקים רשת חברתית מקצועית

השיק את ה-Journal Community - פלטפורמה הפועלת בדומה לרשת חברתית, בה יוכלו גולשי האתר המנויים ליצור עמודי פרופיל מקוונים עבור עצמם ולפרסם את שמם, תמונותיהם, כישוריהם המקצועיים ומקום עבודתם

גם העיתונים הכבדים, הגדולים והמכובדים, שואבים השראה מאתרי הרשתות החברתיות, דוגמת פייסבוק ומייספייס. הם גם משנים פניהם והופכים לפתוחים יותר, כך שחלקים שהיו בעבר סגורים בפני משתמשים שאינם מנויים, נפתחים כעת.

האתר של הוול סטריט ג'ורנל (WSJ.com) היה אחד מאתרי העיתונים היחידים שאפשרו גישה למרבית הידיעות המתפרסמות בו למנויים משלמים בלבד. האתר שינה את עיצובו במטרה לאפשר גם לגולשים שאינם מנויים לצפות בתוכן האתר ללא צורך בהרשמה, והתוכן אליו יחשפו הגולשים המזדמנים ימומן באמצעות מודעות פרסומת. גם עמוד הבית בו יצפו המנויים שאינן משלמים יהיה שונה מזה של הגולשים המנויים באתר.

במקביל, השיק העיתון את ה-Journal Community עבור גולשי האתר המנויים - פלטפורמה הפועלת בדומה לרשת חברתית, בה יוכלו המנויים ליצור עמודי פרופיל מקוונים עבור עצמם ולפרסם את שמם, תמונותיהם, כישוריהם המקצועיים ומקום עבודתם. כלומר, מעין תחרות ל-LinkedIn, רשת חברתית שנחשבת כפונה יותר לאנשי העסקים. באמצעות ה-Journal Community יוכלו מנויי האתר להגיב לידיעות המתפרסמות בו, ליצור קבוצות דיון ולהתייעץ האחד עם השני בנוגע לעניינים מקצועיים.

חלק הארי של מבקרי אתר הוול סטריט ג'ורנל אינם נמנים על קהל המנויים המשלמים. לפי סקר שנערך עבור האתר, רק 5% מ-4.7 מיליון המבקרים באתר שנרשמו בחודש יולי האחרון היו בעלי מנוי.

בוול סטריט ג'ורנל מקווים שעל-ידי אימוץ ממשק משתמש דומה לזה של הרשתות החברתיות, יתפתו הגולשים לבקר בו לעיתים יותר תכופות ולפרקי זמן ממושכים יותר.

אז כיצד ייבדקו בעיתון שלא יסתננו לקהילה גם אנשים שיורידו את הרמה? בוול סטריט ג'ורנל החליטו להתיר למנויים לפרסם תגובות רק תחת שמם האמיתי, והם מתכוונים לוודא זאת באמצעות השוואת התגובה מול חשבון המנוי שכתב אותה. ישנם אתרים חברתיים נוספים המונעים ממשתמשיהם להשתמש בשמות בדויים אך הם טרם מצאו דרך טובה מספיק לוודא זאת מאחר שהם פתוחים לכל הגולשים.

בעמוד הבית הנפרד שהוקם עבור גולשים מן השורה, יושם הדגש על חשיפה לתוכן חינמי הממומן על-ידי פרסומות, כאשר אזורים מורשי גישה רק עבור מנויים יסומנו על-ידי סמן העכבר ברגע שהוא יחלוף על פניהם. בנוסף, יעודד האתר את גולשים הלא מנויים לצפות בחלק מהתוכן המיועד למנויים - במטרה לשכנעם לעשות מנוי לאתר.