סוכנויות הדירוג מתכננות הפחתת דירוג על CDOs בהיקף של 810 מיליארד דולר

גורמים בשווקים מאשימים את מדרגות האשראי הבינלאומיות ביד קלה על הורדות הדירוג

הרוחות בוול סטריט משתנות. סוכנויות דירוג האשראי הבינלאומיות, שהואשמו עד לאחרונה שהן פעלו לאט מדי בטיפולן בדירוג של אג"ח ומניות מגובות נכסים מורכבים, מואשמות כעת בפעילות מהירה מדי. הטענה היא שקריסתו של בית השקעות ליהמן ברדרס הכניסה את משבר האשראי לשלב חדש. השווקים נמצאים במצב רגיש מכדי לעמוד בגל מקיף של הפחתות דירוג במגזר השירותים הפיננסים.

הפחתת דירוג כושר הפירעון של ענקית הביטוח AIG , שהתרחשה השבוע, הובילה את המניה של החברה לקריסה רבתי. מה שהאיץ את הנפילה בשווקים והביא את הפדרל ריזרב להתערב ולהשקיע בחברה בצעד תקדימי, סכום של 85 מיליארד דולר.

מנהל קרן השקעות מקונטיקט אמר לרויטרס כי "חברות הדירוג פספסו את הרכבת עם AIG ועכשיו הן משחקות תופסת עם השאר". הוא הסביר כי ענקית הביטוח היא כמו ג'נרל אלקטריק עבור תעשיית הביטוח והאג"ח שלה. "ברגע שהדירוג של הגדולים יילך, אחריהם ילכו כולם".

מסוכנות הדירוג סטנדרד אנד פור'ס נמסר כי "החברה נוקטת צעדים לשינוי הדירוג, כשהיא חשה שצעדים כאלה משקפים נכונה את נתוני האשראי". אנליסטים מעריכים כי שלוש סוכנויות הדירוג, S&P, פיץ' ומודי'ס, צפויות בקרוב להפחית את הדירוג של 810 מיליארד דולר של מכשירי חוב מובנים שאיבדו מערכם, שהיה במקור 3.3 טריליון דולר.

להורדת דירוג על סכום בהיקף כזה תהיה השפעה כפולה מזו שהייתה להפחתת הדירוג המצטברת שהייתה לפני חצי שנה, והיקפה היה "רק" 440 מיליארד דולר.