מנכ"ל yes נגד כניסת פרטנר לטלוויזיה: "לא הגיוני שמאפשרים יוזמות חצי פיראטיות"

"לא יכול להיות שמפקחים מכל הכיוונים על הטלוויזיה הרב-ערוצית ומאפשרים מנגד להקים יוזמות חצי פיראטיות, שלא חלים עליהן אותם כללי משחק"

רון אילון, מנכ"ל yes, תוקף את משרד התקשורת על האדישות שהוא מפגין כלפי כניסתה הצפויה של חברת פרטנר לשוק הטלוויזיה הרב-ערוצית.

בשיחה עם "גלובס", אומר אילון כי הכניסה של חברת הסלולר תהיה הרסנית לשוק הטלוויזיה.

"לא יכול להיות שמפקחים מכל הכיוונים על הטלוויזיה הרב-ערוצית ומאפשרים מנגד להקים יוזמות חצי פיראטיות שלא חלים עליהן אותם כללי משחק. אם המדינה הגיעה למסקנה שאין יותר צורך לפקח על טלוויזיה, שאין צורך בהפקות מקור ואין חשיבות לתרבות הישראלית אז שתחיל את הכללים האלה על כולם".

לדברי אילון, הוא מסתמך על הפרסומים בכלי התקשורת וממידע שהגיע אליו במסגרת פעולותיה של פרטנר ברכישת תוכן מהעולם. "באופן ספציפי אני לא מבין איך הרגולטור שנכשל פעם אחר פעם בביצוע רפורמות בתחום הסלולר מתיר לגופים כאלה להיכנס לתחומים חדשים בטרם הוא סיים לבצע רפורמה מקיפה בתחום", אמר אילון.

"די להזכיר את ה-MVNO (מפעיל סלולר וירטואלי) והעובדה שרשתות הסלולר סגורות בניגוד למדיניות משרד התקשורת בתחומים אחרים וכן העובדה שחברות הסלולר אחראיות על למעלה ממחצית מההכנסות של שוק התקשורת ולמרבית הרווחים בו". לדבריו, הרגולטור שוכח שמדובר בתעשייה שהפסידה עד היום 7 מיליארד שקל ושרצוי שיתעורר מהר.

פרטנר צפויה לקיים השבוע מסיבת עיתונאים שבה היא תחשוף את תוכניותיה האסטרטגיות בעולם התקשורת הפנים-ארצית ובמסגרת זאת את כוונותיה בעולם השידורים. כפי שנחשף ב"גלובס", פרטנר רואה בעולם הטלוויזיה והתוכן את אחד מכיווני ההתפתחות שלה לצד היותה שחקנית בעולם התקשורת הנייחת והסלולרית.תגובת משרד התקשורת: "פרטנר יודעים שלא יקבלו שום רישיון עד שלא יפנו, כך שבינתיים הכל בתיאוריה". *