סינדולור חוזרת לאי ודאות: נפסק המו"מ שלה עם חברה בינלאומית לרכישת מוצרים בעשרות מיליוני דולרים

סינדולור פיתחה מזרק ללא כאב החברה כבר הייתה במצב של כינוס נכסים, אך הוצאה משם על-ידי די מדיקל, שמנייתה היום ירדה ב-23%

חברת Sindolor, שהוצאה על-ידי די מדיקל מכינוס נכסים והפכה לפעילות המבטיחה שלה, נסוגה היום שוב למצב של אי ודאות. די מדיקל הודיעה כי מו"מ של סינדולור עם חברת תרופות בינלאומית, ששמה לא נחשף, לא הגיע לידי עסקה. בעקבות ההודעה ירד היום מחיר המניה של די מדיקל ב-23%, לאחר שזו נסחרה הבוקר לפי שווי של 98 מיליון שקל.

החברה הבינלאומית הייתה אמורה להשתמש במזרקים מופחתי הכאב של סינדולור בשילוב תרופה שהיא מפתחת. די מדיקל מסרה היום כי החברה החליטה לקצץ בתוכנית פיתוח התרופות שלה ולכן אין לה צורך עוד במזרקים של סינדולור. בעבר פורסם ב"גלובס" כי מדובר בעסקה בעלת פוטנציאל הכנסות של עשרות מיליוני דולרים לסינדולור על פני מספר שנים. ככל הידוע ל"גלובס", מתנהל מו"מ עם יותר מגורם אחד, אם כי ייתכן שחלק מן השיחות הן בשלבים מוקדמים.

בחודשים האחרונים ביקשו בעלי די מדיקל להגדיל את אחזקתם בסינדולור. ביוני פרסמה החברה, שמחזיקה 57% בסינדולור, הצעת רכש לבעלי המניות שנותרו בחברה עוד מתקופת הכינוס, בה הציעה לקנות מהם את אחזקתם במחיר המשקף שווי של 9 מיליון דולר לחברה, אך אף אחד מבעלי המניות לא נענה להצעה.

סינדולור היא גלגול של מלי-טק שהוקמה לפני 7 שנים. החברה פיתחה מכשיר להזרקה ביתית המפחית את הכאב ושולט במינון החומר המוזרק. יזם החברה נתקל באחות בית חולים שהניחה קרח על זרועו של ילד שקיבל זריקה, כדי להפחית מכאבו, וכך נולד הרעיון למזרק המכיל מנגנון קירור להפחתת כאב. החברה הצליחה להגיע עד אישור מהרשות האמריקנית למזון ותרופות, ה-FDA, אך נכשלה ברמה הניהולית והגיעה לכינוס נכסים.

די מדיקל איתרה את החברה אצל הכונס ורכשה 50.1% ממנה תמורת 1.5 מיליון שקל והתחייבות להלוואה של 1.86 מיליון שקל. לחברה היה חוב לצדדים שלישיים בהיקף של כ-840 אלף דולר. מכאן ששווי החברה ברכישה היה כ-4.7 מיליון שקל בלבד. בנוסף לסינדולור, מחזיקה די מדיקל בשליטה בחברות נילימדיקס וג'י סנס, העוסקות בתחום הסוכרת. *