המנהלים הוותיקים של הגוש הגדול יקבלו קרקעות בהיקף 22 מיליון שקל

מנהלי הגוש הגדול בתל אביב יקבלו 3.25% מחלקות המקרקעין בגוש הגדול המערבי כשכר טרחה על פעילותם בקידום הקרקעות בשנים האחרונות. הקרקע משתרעת על שטח של 500 דונם והמנהלים יקבלו כ-16.25 דונם

החלטה ראשונה בדבר שכר הטרחה שיינתן למנהלים הותיקים של הגוש הגדול, מתחם הקרקע בצפון-מערב תל אביב. סגנית נשיאת בית משפט המחוזי בתל אביב, מיכל רובינשטיין הכריעה אתמול (א') בבקשה לקביעת שכר טרחת מנהלי הגוש הגדול עד ליום פרישתם מכהונתם, כך נודע ל"גלובס".

מנהלי הגוש הגדול בתל אביב יקבלו 3.25% מחלקות המקרקעין בגוש הגדול המערבי כשכר טרחה על פעילותם בקידום הקרקעות בשנים האחרונות. הקרקע משתרעת על שטח של 500 דונם והמנהלים יקבלו כ-16.25 דונם.

על פי ההערכות, שווי הקרקע נכון להיום עומד על 22 מיליון שקל שיחולקו בין המנהלים. כיום השווי של כל דונם מוערך ב-350 אלף דולר, אבל ערכו צפוי עוד לעלות.

ב-10 באוקטובר 1975 מינה בית המשפט 6 עורכי דין כמנהלי הגוש הגדול: עוה"ד ברוך גרוס, פרופ' יובל הלוי, אליהו מירון ז"ל, זלמן רוזובסקי ז"ל, משה שוב ועו"ד אברהם נאמן שמונה כמזכיר המנהלים. שכר הטרחה שנקבע בעת מינויים עמד על 8% מהקרקע שישולמו להם על ידי העברת הקרקע לבעלותם.

במהלך השנים שחלפו המשיכו המנהלים לנהל את הזכויות, לקדם את התוכניות ולהתדיין משפטית. בשנים האחרונות, בעלי קרקע שונים ונציגיהם טענו כי הגיעה העת "לנקות את האורוות" ולהחליף את הצוות הוותיק המופקד על הגוש. שלושה מבין הארבעה הסכימו לכך תמורת פסיקת שכר ראוי, בעוד עו"ד ביקש להמשיך ולהישאר בתפקידו לצד המחליפים.

ב-5 באוגוסט 2008 החליטה רובינשטיין שיש לפסוק בחלוקת השכר הראוי למנהלים הקיימים, פסיקה שתגזור את שכר המנהלים הבאים ושתשלים את התמורה ל-8% משווי הקרקע של החלק המערבי. החלק המערבי הוא 500 דונם מתוך חלקה בשטח של 1,067 דונם בבעלות משותפת של אלפי בעלים. האזור המדובר תחום בין שדרות לוי אשכול ממזרח, ההמשך (הדמיוני) של רחוב איינשטיין מדרום, הגבול הצפוני דרומית לפרופס, בעוד חלקו המערבי נושק לחוף ים של תל אביב.

המנהלים שהודיעו על פרישתם הם גרוס, לוי ונאמן בעוד עו"ד משה שוב הודיע לבית המשפט כי הוא לא פורש וממשיך בתפקידו כמנהל בגוש הגדול. המנהלים כבר קיבלו בעבר שכר טרחה עבור העבודה שביצעו בגוש הגדול המזרחי לאחר שעבודתם שם נסתיימה.

המנהלים של הגוש הגדול טענו בבית המשפט כי הם מעוניינים בשכר טרחה של 4% מכיוון שמחצית מהעבודה כבר נעשתה. עם זאת, בתגובות לבקשה נשמעו גם קולות אחרים, חלקם מהטוענים לכתר המעוניינים בתפקיד של מנהלי הגוש הגדול, שטענו שלמנהלים מגיע הרבה פחות. לעומתם, עו"ד י. מירון יורשו של המנהל עו"ד אליהו מירון הציע בתגובתו ששכר הטרחה למנהלים צריך לעמוד על 5.45% או 6.2%.

השופטת קבעה שעל אף העבודה הרבה שהשקיעו המנהלים בפיתוח הקרקע, לרבות ההסכם לפינוי של שדה דב הרי שלמנהלים החדשים עדיין יש עבודה רבה במעט יותר ממחצית מהיקף עבודתם של המנהלים היוצאים. לגבי חלוקת שכר הטרחה (3.25% האמורים), הרי שעל פי המפתח שנקבע בעבר, עו"ד שוב יקבל 21.3%, גרוס 15.5%, לוי 15.5%, נאמן 15.5%, יורשי רוזובסקי 15.5%, ויורשי מירון 16.6%. *