עוה"ד של האוליגרך שתבע את אלעד: "הטענות שואווילוב מנסה להיחלץ מהחוזה עם פלאזה משיקולים כספיים - מגוחכות"

בראיון ל"גלובס" פורש דיוויד שארף חלק מהטקטיקות שהוא מתכנן לנקוט בתביעתו נגד אלעד ; שלא במפתיע, הוא מצפה לנצל עד תום את העובדה שמרשו אינו הלקוח היחיד של אלעד שיש לו בעיות עם יחידות הדיור בפלאזה

מה שהסתמן בראשונה כמחלוקת עסקית פשוטה בין איל הון מפונק, שלא היה מרוצה מהפנטהאוזים שקנה על גג הפלאזה במנהטן, לבין הקבלן שמכר לו אותם - אלעד של יצחק תשובה, מתחיל להצטייר כמאבק איתנים.

מי שדואג שהמאבק הזה ילך ויסלים הוא עו"ד דייוויד שארף, פרקליטו של המיליארדר הרוסי אנדרי ואווילוב שתבע לפני כשבוע את אלעד. שארף, מתמחה בהונאות פיננסיות, קניין רוחני ואישומים שנוגעים בניירות ערך.

בראיון ל"גלובס" פורש שארף חלק מהטקטיקות שהוא מתכנן לנקוט בתביעתו נגד אלעד. לא במפתיע, הוא מצפה לנצל עד תום את העובדה שמרשו אינו הלקוח היחיד של אלעד שיש לו בעיות עם יחידת הדיור שרכש בפלאזה. בשבוע שעבר הגיש קונה נוסף של פנטהאוז במלון תביעה נגד אלעד. כמו ואווילוב, גם התובע החדש, שזהותו נותרה עלומה, מאשים את אלעד ב"הונאה" וב"נהלי סחר כוזבים" בקשר לפנטהאוז שרכש.

"התביעה החדשה מראה שיש בעיה עם הפנטהאוזם שנבנו על גג הפלאזה", אומר שארף. "זה לא פשוט לצאת נגד חברה כמו אלעד. אנחנו היינו הראשונים שקפצו למים וזה עודד כנראה אחרים. אינני מוציא מכלל אפשרות שיתוף פעולה עם התובע החדש".

25 דירות למכירה

שארף מתכנן לבקש מבית המשפט לאשר יזמת "גילוי" שתחייב את אלעד להמציא לידי התובעים את כל המסמכים שבידיה כדי להוכיח ש-25 בעלי דירות בפלאזה, שקנו את היחידות רק בשנה שחלפה, כבר מנסים למכור אותן. לפי ידיעות בתקשורת בניו יורק, אחד מהבעלים החדשים, שמנסה למכור את דירתו, הוא מעצב האופנה טוני הילפיגר. הוא מבקש 50 מיליון דולר תמורת דירתו בקומה ה-18, עם מרפסת ועם תקרה קעורה.

"אנחנו נרצה לדעת למה כל כך הרבה בעלים של דירות שהשקיעו הרבה כסף כדי להתגורר בכתובת הנחשקת ביותר בניו יורק פתאום רוצים למכור", אמר שארף.

הוא סירב להתייחס לסוגיית הפגיעה הפוטנציאלית במוניטין של הפלאזה, אך מיזוג של שתי תביעות נגד הבעלים של אחד מהמותגים המפורסמים בעולם, יחד עם הבלטת העובדה שחלק ניכר מרוכשי הדירות במלון מנסה לעזוב, לא ייטיבו עם אלעד, המותג פלאזה ואולי אפילו עם תשובה.

בעיתוי ביש-מזל מבחינתה, הגישה אלעד תביעה משלה נגד ואווילוב לבית המשפט העליון של ניו יורק כמעט באותו מועד שבו הוגשה נגדה התביעה השנייה. אלעד מאשימה את ואווילוב בפגיעה בשמה הטוב בגין הטענות שהמיליארדר העלה בתביעתו שלו לגבי טיב העבודה שביצעה אלעד בפנטהאוזים שרכש.

כצפוי שארף לא נלחץ מהתביעה שכנגד. לדבריו, "זו תביעה בלתי רצינית. אין לה שום בסיס משפטי. אנו נוכיח בנקל שאלעד לא מילאה התחייבות לדווח לרוכש (ואווילוב) על שינויים שהוכנסו בבניה ובעיצוב הדירות שלו בניגוד לתכנון המקורי שעוגן בחוזה. נראה לנו שהתביעה נגדו נועדה להפחיד בעלי דירות אחרים".

עורך הדין של אלעד, ג'יי נוולוף, טוען כי לרוכשים יש "התחייבות מוחלטת, מעוגנת בחוזים משוריינים, לסיים את הליכי הרכישה".

שארף: "אני מסכים שהחוזים משוריינים לגמרי. ואני אוכיח, שיש בהם התחייבות משוריינת לדווח לרוכשים על כל שינוי שהחברה מתכננת לבצע בתכניות המקוריות".

באמצעי תקשורת הועלו השערות, כי תביעתו של ואווילוב, והתביעה השנייה נגד אלעד אינן אלא אמצעי מתוחכם להיחלץ מעסקה יקרה בדיוק בעיצומו של המשבר הפיננסי וירידת ערכי נדל"ן.

* האם ייתכן שהתהפוכות בשווקים הפיננסיים כרסמו בהונו של ואווילוב והניעו אותו לנקוט צעד חריג לביטול הרכישה?

שארף מכחיש נמרצות ואומר כי "זו טענה מגוחכת ואין בה שום אמת. אני יכול לומר, שוואווילוב נמצא בניו יורק ובודק פנטהאוזים טובים ויקרים יותר ממה שמציעים לו בפלאזה. התביעה שלו אינה קשורה בכסף. הוא פשוט אינו מוכן לקבל פחות ממה שהובטח לו".

* גורמים משפטיים מעריכים כי המצב הכלכלי של ואווילוב עלול לשמש נושא במשפט.

"אנחנו נראה, שחוסנו הכלכלי של ואווילוב מאפשר לו לרכוש בנקל את הפנטהאוזים שאתם התחייב לרכוש בפלאזה. הוא פשוט אינו מעוניין לבצע את העסקה".

* מה בעצם קרה?

"אנו מעריכים שאלעד נאלצה לבצע שינויים בפנטהאוזים בעקבות צווים של הוועדה לשימור מבנים היסטוריים".

* איך יכולים צווים של ועדה לשימור מבנים היסטוריים להרגיז את אנדרי ואווילוב?

"כפי שאמרנו בעבר, וואילוב רכש שני פנטהאוזים דו מפלסיים צמודים. במקום לקבל ארמון הוא קיבל עליית גג, חלל דמוי עליית גג, שגובה תקרתו נמוך ממה שהובטח. המראות שנשקפים מהדירה נחסמו, החלונות התגמדו, שטח הנכס הוקטן ומרזבים הותקנו מחוץ לחלונות".

קנייה על סמך קלטת וידאו

עורך הדין מספר כי ואווילוב קנה את הפנטהאוזים על הנייר, על סמך מודלים וקלטת וידיאו שסיפקה אלעד. הפנטהאוזים טרם נבנו בעת שוואווילוב חתם על החוזה. אחד הדברים שמצאו חן בעיניו היו חלונות גבוהים, מהתקרה עד הרצפה, שמהם נגלה מראה מרהיב של סנטרל פארק. הוא ונציגיו ניסו לבדוק את התקדמות הבניה, אך לא קיבלו היתר להיכנס לבניין.

לדבריו, כאשר ואווילוב ואשתו, מאריאנה צארגראדסקאיה, הורשו לבקר במתחם הם הוכו בתדהמה. גימוד החלונות היה הדבר המאכזב ביותר, סיפר שארף. היו עימם שני אנשים נוספים: עורך דין ומעצב הפנים שלו שהכריז "בשטח כזה אינני מסוגל לעבוד".

"הבעיה שלנו היא, שאלעד לא טרחה לדווח על כך לדיירים. זו היתה חובתה", אומר שארף. לדבריו, מריאנה הצליחה לצלם את המודלים בטלפון הסלולרי שלה, והתצלומים יהיו חלק מהראיות שיציג ואווילוב במשפט.

מקורב לאלעד: "ואווילוב שהה בפנטהאוז ולא בא בטענות"

"התנהלות אנדרי ואווילוב ופרקליטו בפרשת הפנטהאוזים במלון פלאזה היא מאמץ להסיט את תשומת הלב מהדברים המשמעותיים, כלומר מניסיונותיו של ואווילוב להיחלץ מהסכם חוקי שמחייב אותו להשלים את רכישת הפנטהאוזים מאלעד, לאחר ששילם בעבורם דמי קדימה". כך אמר אמש ל"גלובס" גורם מקורב להנהלת אלעד בתגובה על הראיון שהעניק פרקליטו של ואווילוב.

לדבריו, לא זו בלבד שוואווילוב רכש שני פנטהאוזים בתחילה, אלא שהוא ביקש לרכוש שניים נוספים, לאחר שביקר בפנטהאוזים שאותם התחייב לקנות לקראת תום בנייתם. התנהגות כזו אינה מעידה על אי שביעות-רצון".

ואווילוב שהה בפנטהאוזים במשך כחצי שעה ולא השמיע שום הסתייגות, סיפר הגורם. אך אשתו של ואווילוב, שבאה מאוחר, אמרה ששטח הפנטהאוזים המאוחדים קטן מדי.

הגורם הוסיף כי "בעקבות הביקור, הודיע לנו ואווילוב, באמצעו עורך דינו, כי הוא מעוניין לרכוש שני פנטהואזים נוספים, שצמודים לאלה שאותם התחייב לרכוש. אולם, שתי היחידות כבר נמכרו.

"רק לאחר מכן, פתח ואווילוב במסע מתוקשר במטרה לקבל את דמי הקדימה שלו חזרה. אף פעם, לפני תחילת הקמפיין שלו, לא שמענו שום תלונה על הקטנת החלונות בפנטהאוזים שלו או על בעיות אחרות. אין שום שחר לטענה, שהוועדה לשימור מבנים היסטוריים אילצה אותנו לשנות את עיצוב החלונות. האישור לבניית הפנטהאוזים על הגג ניתן כבר לפני 15 שנה, כאשר הבניין היה עדיין בבעלות דונאלד טראמפ".

לגבי תביעה נוספת שהגיש נגד אלעד רוכש אחר של פנטהאוז בפאלזה, אמר הגורם: "לא ברור לי שיש איזו בעיה. נשב אתו, נדבר; אם נוכל לעזור לו, נעשה זאת . כמובן שאין לנו שום כוונה להגיש נגדו תביעה".