כריס דוד: "חשוב לבחון אם אנו עושים את הדבר הנכון - להחלטה שכזו לא תיהיה הזדמנות נוספת"

יו"ר ועדת הבנקאות של הסנאט: "כולנו מכירים בחומרת המצב ובצורך לפעול במהירות" ; הסערה הכלכלית נגרמה כתוצאה משילוב של "תאוות בצע פרטית והזנחת הרגולציה הציבורית"

יו"ר ועדת הבנקאות של הסנאט הסנטור הדמוקרטי כריס דוד אמר היום בתגובה לבקשתם הדחופה של יו"ר הפד ושר האוצר האמריקני לאשר את תוכנית החילוץ שעלותה כ-700 מיליארד דולר: "כולנו מכירים בחומרת המצב" והוסיף, "לא תיהיה הזדמנות נוספת למנהיגות האמריקנית לרפא את הטלטלה שעוברת על המערכת הפיננסית".

לדבריו הסערה הכלכלית נגרמה כתוצאה משילוב של "תאוות בצע פרטית והזנחת הרגולציה הציבורית".

דוד ומחוקקים בכירים נוספים קיימו מו"מ מול הממשל מאז סוף השבוע ,בקשר לעיצוב החוק באופן שיאפשר לממשל לרכוש את החובות הגרועים המוחזקים על ידי הבנקים והמוסדות הפיננסים האחרים.

פרטים מרכזיים עדיין נותרו לא פתורים, אולם הקונגרס הנשלט על ידי הרוב הדמוקרטי צפוי להצביע במהלך הימים הקרובים על התוכנית מרחיקת הלכת.

נציין כי במהלך הימים האחרונים נשמעו התנגדויות רבות מצד חברי הקונגרס הדמוקרטים לאשר את התוכנית במתכונתה הנוכחית, והם דרשו להוסיף אליה את הדרישות לפיהם יוגבלו המיסים אשר יוטלו על משלם המיסים האמריקני, ובנוסף דרשו המחוקקים כי לא יועברו כספים לבכירי המוסדות הפיננסים. בנוסף דורשים הדמוקרטים כי הממשל יעזור גם לבעלי הבתים המעוקלים.

דוד הוסיף "אני מבין כי המהירות היא חשובה, אך אני מתעניין הרבה יותר באם אנו עושים את הדבר הנכון או לא - להחלטה שכזו לא תיהיה הזדמנות נוספת".