אלמנת השמאי ירמיהו אלוני: עו"ד אייל שטרנברג הונה אותו ואת מפוני גוש-קטיף

תמר אלוני תובעת 500 אלף שקל מעו"ד שטרנברג, בטענה כי לא העביר לבעלה שכר-טרחה על חוות-דעת שכתב למפוני גוש-קטיף, אותם ייצגו יחד ; התביעה מייחסת לשטרנברג עבירות לכאורה של גניבה, מירמה וזיוף

תמר אלוני, אלמנתו של יו"ר לשכת שמאי המקרקעין לשעבר, ירמיהו אלוני ז"ל, תובעת בבית משפט השלום בתל-אביב 500 אלף שקל מעו"ד אייל שטרנברג, בטענה כי לא העביר לבעלה שכר-טרחה על חוות-דעת שכתב למפוני גוש קטיף, אותם ייצגו יחד.

התביעה מייחסת לשטרנברג הונאה של אלוני והמפונים, תוך ביצוע עבירות לכאורה של גניבה, מירמה וזיוף, כמו גם דיווחים כספיים שקריים וכוזבים, ועבירות מס (גביית כספים ללא הוצאת קבלה או חשבונית).

באמצעות עוה"ד חיים שטנגר ומאיר גבאי טוענת אלוני, כי שטרנברג ובעלה המנוח נתנו יחד שירותים משפטיים ושמאיים למפוני גוש קטיף, כשאלוני אמון על הכנת חוות-דעת שמאיות למפונים, ואילו שטרנברג אמון על ייצוגם המשפטי בתביעות פיצויים נגד מינהלת סל"ע.

לפי ההסכם, אמור היה שטרנברג לגבות כספים מהמפונים בגין שירותיהם, ולהעביר לאלוני את חלקו: 1% מכל סכום שיתקבל כפיצוי עבור המפונה או שליש משכר-הטרחה שיקבל שטרנברג עבור המפונה, לפי הגבוה ביניהם. אלא שלטענת האלמנה, טרנברג העביר לאלוני רק רבע מהסכום המגיע לו בגין 111 חוות-הדעת שהכין, למרות שהמתיישבים טוענים כי העבירו לשטרנברג את מלוא שכר-הטרחה.

לדבריה, שטרנברג ניצל את ייפויי-הכוח שקיבל מהמפונים בחשבונות הבנק שפתח עבורם, והפקיד את כספיהם בחשבונות הפרטיים שלו ושל מי מטעמו למשך תקופות זמן נכבדות, תוך שהוא נהנה מהריבית.

עוד נטען כי מאחר ששטרנברג לא העביר למתיישבים את כספיהם במועד, הם נקלעו למצוקה כספית שבגינה נאלצו לקחת ממנו הלוואות, שהבסיס להן היה כספי הפיצויים שגבה עבורם ממינהלת סל"ע. כשנודע לאחד המתיישבים על כך, טוענת אלוני, הוא אילץ את שטרנברג לבטל מיידית את יפויי-הכוח ולהחזיר למתיישבים את הריבית שגבה מהם.

טרם הוגש כתב הגנה. תגובותו של שטרנברג לא נמסרה עד לפרסום הידיעה. (ת.א. 46411/08).

עו"ד שטרנברג מסר בתגובה: "טרם קיבלתי את התביעה ולא ידוע לי עליה. אנו עבדנו וממשיכים לעבוד בשיתוף-פעולה עם משרדו של ירמי ז"ל, גם בתיקים נוספים. נמשיך לתת שירות משותף ללקוחות, ואני בטוח שהנושא יוסדר ללא צורך בהליכים משפטיים".