אסי אמסלם, פיינליסט "לרדת בגדול", שקוע בחובות של 213 אלף שקל

אמסלם פנה באוקטובר 2007 לבית המשפט בבקשה למתן צו כינוס על נכסיו והכרזתו כפושט רגל, זאת לאחר שעסק למימכר ממתקים שניהל בבת-ים נקלע לקשיים כלכליים קשים

אם אסי אמסלם מבת-ים, אחד מ-3 המשתתפים של "לרדת בגדול" שהגיעו לגמר שישודר ביום שבת הקרוב בערוץ 10, יזכה בתוכנית - הכסף שיקבל תמורת הזכייה לא יישאר אצלו. אמסלם פנה באוקטובר 2007 לבית המשפט בבקשה למתן צו כינוס על נכסיו והכרזתו כפושט רגל.

לטענתו, הוא ואשתו ניהלו עסק למימכר ממתקים בבת-ים שנקלע לקשיים כלכליים קשים, ובאוגוסט 2007 הם נאלצו לסגור את העסק וכפועל יוצא מכך נותרו מובטלים, ללא מקור פרנסה חלופי ונאלצו לחיות מהיד לפה.

לדברי אמסלם, עומדים ותלויים כנגדו 7 תיקי הוצרה לפועל, וכלל גובה החוב בהם עומד על כ-213 אלף שקל. לדבריו, אין ביכולתו להשתקם כלכלית ולהחזיר את חובותיו לנושים הרבים והוא נקלע למצב הכלכלי בתום לב וקרס גם מבחינה רפואית ונפשית.

עוד ביקש אמסלם לעכב את כל ההליכים המתנהלים כנגדו, וציין כי הוא צפוי להיאסר לאור צווי המאסר שהוצאו נגדו.

ביום 19.11.07 נעתר בית המשפט לבקשתו של אמסלם והוציא צו לכינוס על נכסיו וכן עוכבו כל ההליכים המתנהלים כנגדו וזאת בכפוף לתשלום חודשי בסך 150 שקל. לאחר שאמסלם עבר את שלבי המיון האחרונים לתוכנית הטלוויזיה "לרדת בגדול" ונמצא מתאים להשתתף בה, הוא פנה בבקשה לבית המשפט, לאשר את השתתפותו בתוכנית.

לדבריו, הוא שוקל מעל ל-170 ק"ג, נמצא בסיכון בריאותי גבוה עד לסכנת חיים של ממש, והשתתפותו בתוכנית הינה הזדמנת של פעם בחיים ומהווה קרש הצלה עבורו. לדבריו, ההשתתפות בתוכנית עשויה לסייע בידו במציאת עבודה הולמת בעתיד. בפנייתו לביהמ"ש הדגיש אמסלם כי כל פרס כספי ו/או הטבה שוות ערך אחרת שתתקבל על ידו בתוכנית תועבר לקופת הכינוס לצורך חלוקה בין כלל הנושים.

לדברי אמסלם, בקשתו לאשר את השתתפותו בתוכנית הוגשה על מנת שתהיה שקיפות מוחלטת בכל פעולותיו ומעשיו כלפי ביהמ"ש והנושים והבקשה נועדה בראש ובראשונה לענות על צורך בריאותי הכרחי. אמסלם הדגיש כי גם במהלך שהותו בתוכנית ימשיך לעמוד בכל ההתחייבויות וההגבלות שהוטלו עליו במסגרת צו הכינוס. בסופו של דבר, אישר השופט איתן אורנשטיין את השתתפות אמסלם בתוכנית. (פש"ר 2478/07).