"מפרץהאהבה.קום": שירות חדש יאפשר לרשום כתובות של אתרים בעברית

המהלך של חברת דומיין דה נט נעשה בשיתוף-פעולה עם ספקיות האינטרנט 012 סמייל, בזק בינלאומי ו-013 נטוויז'ן ; עפ"י הערכות, יתפתח מאבק כלכלי סביב שמות נחשקים בעברית, שיוצעו למכירה פומבית או מכירה ישירה

כתובות האינטרנט עוברות גיור: חברת דומיין דה נט, ספקית פיתרונות ניהול שמות דומיין, משיקה מהלך שיאפשר לרשום כתובות של אתרים בעברית, עם סיומות של .נט, .קום ו-.ארג.

המהלך נעשה בשיתוף-פעולה עם 3 ספקיות האינטרנט הגדולות: 012 סמייל, בזק בינלאומי ו-013 נטוויז'ן, ובחברה צופים כי יתפתח מאבק כלכלי סביב שמות נחשקים בעברית, שיוצעו למכירה פומבית או מכירה ישירה.

בשלב הראשון, ניתן יהיה לרשום כשמות אתרים רק שמות של סמלים מסחריים (שמות ארגונים וחברות) או שמות פרטיים של אנשים. בהמשך, יחל שלב הרישום הפתוח שיאפשר לכל אחד לרשום שם אתר בעברית תמורת 420 שקל לשנתיים. עם זאת, כמה מאות שמות שהוגדרו כפרימיום בהיותם שמות גנריים, יהיו חסומים לרישום פתוח ולכן, התחרות סביב השמות תתקיים בצורת מכירה פומבית והשם יימכר למרבה במחיר.

בין החלוצות שכבר הזדרזו לרשום שמות דומיין בעברית ניתן למנות את הזכיינית רשת אשר כבר רשמה את: "רשת.קום" ו "מפרץהאהבה.קום", סופר-פארם, סלקום, אורנג', ביטוח ישיר, אסם, וואלה שופס, פסגות, דפי זהב, אלאדין ועוד.

יואב קרן, מנכ"ל דומיין דה נט, מסר בתגובה: "שמות הדומיין בעברית מסירים את מחסום השפה האחרון באינטרנט ומהווים שינוי חיובי באופן השימוש באינטרנט בישראל. שמות האתרים יהיו זכירים יותר, כתובים ללא עיוותים ובאופן זכיר ואינטואיטיבי עבור הגולשים. כמו כן, השמות יאפשרו נגישות רבה יותר לאוכלוסיות שהשפה האנגלית מהווה בפניהן מכשול".