גורמים במערכת הבנקאית בבריטניה פנו לממשלה בבקשה לסיוע - בדומה לתוכנית החילוץ האמריקנית

המטרה: חידוש מתן ההלוואות במדינה ; בכיר ב-UBS לונדון: "ההאטה הכללית צוברת תאוצה - תעשיית המשכנתאות מתה הלכה למעשה"

הבנקים בבריטניה מפצירים מממשלתם שתסייע לחלץ אותם מההפסדים העמוקים הנובעים ממשבר האשראי. לטענת מקורבים לנושא, הבקשה מגיעה לצורך חידוש מתן ההלואות במשק הבריטי, כך טענו ארבעה גורמים שונים בפני סוכנות הידיעות בלומברג.

בכירים ענף הבנקאות הבריטית קיימו השבוע מגעים לבחינת חלופות שונות הכוללים הקמת "בנק בעייתי" ("Bad Bank" במקור) אשר ינוהל בידי הממשלה. בדומה למתווה מעבר לים, בנק זה ישתלט על נכסים הכוללים אגרות חוב מגובות משכנתאות שערכן ירד בשל התמוטטות שוק המשכנתאות Sub-Prime, ללווים בעלי דירוג אשראי נמוך ורמת סיכון גבוהה, בארה"ב. המקורבים סירבו להזדהות בשל חשאיו המגעים.

"ההאטה הכללית צוברת תאוצה", אמר בסוף השבוע ג'ורג' מגנוס, יועץ כלכלי בכיר מ-UBS בלונדון. "תעשיית המשכנתאות מתה הלכה למעשה. הממשלה חייבת לעשות משהו בקשר לזה".

הדרישה המגיעה מקרב הגורמים המלווים בתעשיית הפיננסיים הבריטית נובעת מתוכנית החילוץ של משרד האוצר האמריקני לסייע לבנקים בארה"ב בעלות של 700 מיליארד דולר מכספו של משלם המיסים האמריקני על מנת לרכוש "נכסים רעילים" הרובצים על מאזניהם.

ראש הממשלה הבריטי, גורדון בראון, אישר בשבוע שעבר את השתלטותו של לוידס TSB , מהגדולים בבנקים שבבריטניה, על HBOS - הבנק שנוסד ממיזוג הליפאקס ובנק אוף סקוטלנד.המיזוג יצר את הבנק הגדול במדינה מבחינת היקף תיק האשראי שלו. בבריטניה, נזכיר, שוקלים את האפשרויות למניעת קריסה של הבנק ברדפורד אנד בינגלי (סימול: BB.L בבורסה בלונדון), בנק המשכנתאות הגדול במדינה.