מנכ"ל פסגות רועי ורמוס על הקריסה בוול סטריט: "לא מדובר על סוף העולם, לא על סופה של ארה"ב וגם לא על סוף התעשייה הפיננסית"

מנכ"ל פסגות על המפולות בשווקים: "ההתנהגות של הבורסה אתמול בארה"ב ביטאה המון פחד והמון פאניקה, ניסיון העבר וכך אני מעריך שיהיה גם הפעם מלמד שאנשים נוטים לקבל את ההחלטות ההפוכות בימים כאלה" ; חמ"ל "גלובס" - כל החדשות והפרשנויות על המשבר העולמי ; מפולת בשווקים בעקבות דחיית תוכנית החילוץ הכלכלית בקונגרס

רועי ורמוס, מנכ"ל פסגות, אמר היום ל"גלובס": "ההתנהגות של הבורסה אתמול בארה"ב ביטאה המון פחד והמון פאניקה, ניסיון העבר וכך אני מעריך שיהיה גם הפעם מלמד שאנשים נוטים לקבל את ההחלטות ההפוכות בימים כאלה".

"אנחנו מעריכים שגם הפעם מומלץ לרוב האנשים שהפעולה האחראית ביותר היא לא לפעול אלא להמתין. ככל שמדובר בהשקעות לטווח ארוך אנחנו למעריכים שהבורסות יחזרו לתפקד על בסיס כלכלי. לא מדובר על סוף העולם, לא מדובר על סופה של ארה"ב וגם לא סופה של התעשייה הפיננסית - ודקות מסוימות אתמול היה נראה שיש מי שחושב שתרחישים אלו הולכים לקרות. אנו לא חושבים ככה".

"באופן טבעי זה אירוע שקורה פעם בהרבה מאוד שנים אבל אין ספק שהניסיון הוא ערך קריטי בתקופה כזו ועברנו כבר אירועים עם מאפיינים דומים".

"כל משבר יש לו את המאפיינים שלו, ולכן ההשוואה למשבר של 1929 היא לא ממש רלוונטית. אין למשבר הזה תרופת פלא וחייבים להיות רציונליים ולמרות שהקונגרס דחה את תוכנית החילוץ לא תהיה לממשל האמריקאי ברירה אלא להציג תוכנית חילופית. אנו מעריכים שהיא תוצג תוך פרק זמן קצר והיא גם תאושר".

"תוכנית החילוץ תסמן את נקודת המפנה בטיפול של הממשל בקריסת המערכת הפיננסית בארה"ב. בדרך כלל בורסות מנסות להאריך את הכיוון קדימה. להערכתינו חלק גדול מהחדשות הרעות מתומחרות במחירי נכסים רבים וברור שיהיו עוד חדשות ריאליות רעות. לחלוטין לא ברור שהבורסות ימשיכו לרדת".

"מבחינת המשבר הריאלי ברור שאנחנו לא בסופו אבל הבורסות גם הפעם יתאוששו לפני שהמשבר הריאלי יסתיים גם הפעם".

"אי אפשר לדעת מה יהיה ביום חמישי הקרוב בתל אביב. נוח ועדיף למשקיע הישראלי שהבורסות סגורות בחג כי לרוב לוקחים החלטות תחת לחץ. עדיף לציבור המשקיעים בישראל שזהו המצב כרגע. מחר (ד') נהיה הרבה יותר חכמים לגבי הצפוי בבוקר חמישי".