פורטיס מזנקת ב-12% לאחר שביטלה את מכירת 50% מזרוע ניהול ההשקעות לפינג אן הסינית בתמורה ל-3 מיליארד דולר

כמוכן הודיע הבנק הבלגי/הולנדי שהולאם באופן חלקי לאחרונה כי אישור מכירת נכסים נוספים אשר מהווים חלק מהחזקתו ב-ABN AMRO ההולנדית לבנק לדויטשה בנק - נדחה

מניית הבנק הבלגי/הולנדי פורטיס , אשר הולאם אמש באופן חלקי הודיע היום כי הוא זונח את התוכניות למכור 50% מזרוע ניהול הנכסים בתמורה ל-3 מיליארד דולר לענקית הביטוח הסינית, פינג אן , כמוכן הודיע הבנק כי אישור מכירת נכסים נוספים אשר מהווים חלק מהחזקתו ב-ABN AMRO ההולנדית לבנק לדויטשה בנק - נדחה.

על מכירת זרוע ניהול הנכסים לפינג אן דיווח הבנק בחודש מארס, אז ראה במהלך הזדמנות להגברת פעילותו בסין ובאיזור אסיה פאסיפיק בו נרשמה עלייה חדה בקצב הגידול בתחום הפיננסים. היום הודיע הבנק בהודעה קצרה כי אינו צופה כי ביכולתו להשלים את העסקה, וכי הוא מעדיף להתרכז בתוכנית הצמיחה העצמית שלו באיזור. הבנק האשים "מספר הפרעות בשוק" בכישלון העסקה.

מניית פורטיס בולטת בין מניות מגזר הבנקאות באירופה ומזנקת בעקבות ההודעה ביותר מ-10%.

"מבחינה פונדמטלית, חדשות אלו צריכות לתמוך בפורטיס, מאחר וביטול העסקה מראה כי פורטיס כבר אינה צריכה להחליט החלטות רק על סמך לחצים הוניים, אלא יכולה להתמקד שוב בפעילותה העסקית שוב" אמרה האנליסטית סנדרה ניומן מ-WESTLB.

ובהקשר אחר, היום פורסם ב"גלובס" כי חשיפת הבנקים בישראל לוואכוביה ולפורטיס הינו בהיקף מצרפי של כמיליארד דולר. בנקאי בכיר בישראל אמר בתגובה: לאחר שנמנעה התמוטטותם "עכשיו, שיש בעל בית אפשר להירגע".