אשטרום מכרה את חלקה במתחם אורבוטק להראל בתמורה ל-66 מ' ש'; צפויה לרשום רווח של 14 מ' ש'

חלקה של אשטרום נכסים בחברת הר-אש בעלת מתחם ההיי-טק ביבנה הוא 50% ואותו ירכשו הראל ביטוח והראל השקעות שמחזיקות את 50% הנוספים בחברה ועם השלמת העסקה יחזיקו במלוא מניות חברת הר-אש

חברת אשטרום נכסים , שבשליטת משפחות נוסבאום, גירון ומשורר, תמכור את חלקה (50%) בחברת הר-אש, בעלת מתחם ההיי-טק אורבוטק ביבנה, להראל ביטוח והראל השקעות תמורת כ-66.2 מיליון שקל. הראל ביטוח והראל השקעות החזיקו עד היום ב-50% מהר-אש ולאחר השלמת העסקה הן יחזיקו במלוא המניות בה.

אשטרום נכסים חתמה על הסכם לפיו היא תמכור את חלקה בהר-אש להר-אש עצמה. לפני ההתקשרות החזיקה הראל ביטוח ב-40% מהון המניות המונפק של הר-אש והראל השקעות החזיקה ב-10% מהון המניות. עם ביצוע העסקה ייהפכו המניות הנרכשות למניות רדומות ולכן הראל ביטוח תחזיק ב-80% מאמצעי השליטה בהר-אש ואילו הראל השקעות תחזיק ב-20%.

כתוצאה מהעסקה צפויה אשטרום נכסים לרשום רווח של כ-14 מיליון שקל לפני מס. בנוסף, סוכם בין הצדדים שבמידה שינוצלו זכויות בנייה בלתי מנוצלות שבידי הר-אש, תשולם יתרה נוספת לאשטרום נכסים בסכום שיהיה שקול לשווי מחצית מזכויות אלה, כפי שייקבע על ידי שמאי מוסכם.

הר-אש מחזיקה בקרקע בשטח כולל של כ-47,041 מ"ר באזור התעשייה יבנה, שם קיימים שמונה בניינים בני שתיים עד שלוש קומות בשטח כולל של כ-25,400 מ"ר, המושכרים במלואם לחברת ההיי-טק אורבוטק לתקופה ארוכה.

דמי השכירות שנגבים על הבניינים הניבו בשנת 2007 סכום של כ-8.8 מיליון שקל. במתחם קיימים כ-8 דונם לפיתוח עתידי.

אורבוטק היא חברת היי-טק ישראלית הפועלת ברמה הבינלאומית בייצור ושיווק ציוד לתעשיית האלקטרוניקה. החברה מתמחה בעיקר במערכות אוטומאטיות לבדיקות אופטיות ומנייתה נסחרת בנאסד"ק.

אשטרום נכסים, היא חברה שפועלת בעיקר בתחום הנדל"ן המניב בישראל. בבעלותה שטחי משרדים, מסחר, תעשייה ומלונאות ברחבי הארץ בהיקף של כ-200 אלף מ"ר. החברה מחזיקה בכ-36.3% ממניות חברת אשלד הציבורית ובכ-8.13% ממניות חברת נצבא.

מנכ"ל אשטרום נכסים, מוטי סלע, אמר כי "מימוש האחזקה בחברת הר-אש ממחישה כי שוויים הכלכלי של נכסי אשטרום גבוה משוויים בספרי החברה, וכי החברה נקטה מדיניות הולמת בעת שערוך נכסיה. אנחנו בוחנים במקביל אפשרויות עסקיות שונות הן למימוש נוסף של נכסים שמיצו את מרבית פוטנציאל ההשבחה שלהם והן ניצול הזדמנויות לרכישת נכסים חדשים התואמים את האסטרטגיה של אשטרום ואת פורטפוליו הנכסים שלה".