מיוניק-רה במכתב לראשי הביטוח בישראל: מחירי ביטוח המשנה צפויים לעלות השנה

"עקב משבר הסאב-פריים, הסערות האחרונות בשווקים הפיננסיים הובילו לירידות נכבדות בשוקי המניות הבינלאומיים כשהסקטור שנפגע במידה הרבה ביותר הוא סקטור השירותים הפיננסיים"

"ההערכה מחדש של הסיכונים בעולם הביטוח תתבטא בביקוש רב יותר לקיבולת ביטוחית ולעלייה במחירי ביטוח המשנה. מיוניק-רה תשמור על מדיניות חיתום ברורה ומוכוונת רווחיות כשהסיכון יילקח רק בתמורה למחיר ותנאי כיסוי הולמים", כך נאמר במכתב שהעביר בימים האחרונים האחראי על השוק הישראלי בענקית ביטוחי המשנה העולמית מיוניק-רה, האנס הורניש, לראשי ענף הביטוח בישראל.

"עקב משבר הסאב-פריים, הסערות האחרונות בשווקים הפיננסיים הובילו לירידות נכבדות בשוקי המניות הבינלאומיים כשהסקטור שנפגע במידה הרבה ביותר הוא סקטור השירותים הפיננסיים", ממשיך המכתב. "עובדה היא שהמשבר הפחית במידה רבה את בסיס ההון בתעשיית הביטוח והוביל לכך שתהיה נפילה חדה בקיבולת הביטוח (Capacity), שהיתה בעבר שופעת. דבר זה יפיג לחצים תחרותיים שהיו בתעשיית ביטוחי המשנה". בכך מבהירים במיוניק-רה כי מחירי ביטוח המשנה יעלו השנה, וזאת על רקע הפסדי השקעות מחד וקיטון בהיצע הקיבולת הביטוחית של מבטחי המשנה בעולם.

בכך מבהיר הורניש כי לאחר שנים של תעריפי ביטוח משנה זולים יחסית, שהובילו לתעריפי ביטוח נמוכים יחסית גם בשוק המקומי, כעת יגיע שינוי מיידי וכואב בתעריפי הביטוח משנה לחברות הביטוח. "כעת ישנן אינדיקציות ברורות וחזקות שיהיה שינוי במחזור העסקי בביטוחי משנה, שמגיע מהר ובצורה ניכרת יותר משצפינו רק לפני כמה שבועות", הוא מציין.

בימים אלו נחתמים הסכמי ביטוח המשנה בענף הביטוח העולמי, כשגם חברות הביטוח הישראליות מסכמות את תנאי החוזים שלהן מול חברות ביטוח המשנה לשנת 2009.

מכתבו של הורניש כולל גם ביקורת פרטנית לשוק הביטוח המקומי. לדבריו, בשנים האחרונות היו בכמה ענפי ביטוח בישראל התפתחויות שהובילו לתנאים בלתי מתקבלים מבחינתה של מיוניק-רה.