HOT תחדש את הבקשה לרישיון לאספקת שירותי אינטרנט ושיחות בינלאומיות

זאת בעקבות הביטול הצפוי של עסקת מכירת מניות בנק לאומי בחברת HOT ל-013 נטוויז'ן

בעקבות מה שמסתמן כביטול עסקת רכישת מניות בנק לאומי (15%) בחברת HOT על-ידי 013 נטוויז'ן , צפויה חברת הכבלים לחדש את הפניות והניסיונות לקבל ממשרד התקשורת רישיון לאספקת שירותי שיחות בינלאומיות ורישיון לשמש כספקית אינטרנט (ISP). HOT לא קידמה באחרונה את הבקשות האלה מול המשרד למרות הצהרותיה, זאת בעקבות אי הבהירות סביב השליטה בחברה ועסקת מכירת מניות בנק לאומי.

HOT נמנעה עד כה לדחוף את שני הנושאים לאור העובדה שהיא נמצאת בצומת דרכים מורכב. מצד אחד, לא ברור אם עסקת מכירת מניות לאומי בחברה תצא לפועל או לא, ומצד שני, העובדה שמנכ"ל החברה, דוד קמיניץ, הודיע על פרישה כבר לפני 4 חודשים ועד היום לא מונה לו מחליף.

במצב זה החברה לא יכלה, וכנראה גם לא רצתה, ללחוץ על משרד התקשורת לקבל את הרישיונות לשני השירותים, למרות שמבחינת היערכות לא מדובר בהשקעות גדולות והחברה יכולה די מהר להיכנס לפעילויות אלה.

בכלל, העובדה שפרטנר נכנסת לתחום ה-ISP, בעוד ש-HOT נאלצת להמתין ולראות מה קורה עם עסקת 013 נטוויז'ן והאם בנק לאומי יצליח למכור את מניותיו, מראה שהחברה מבזבזת זמן יקר בהמתנה להתפתחויות חיצוניות במקום לנסות ולפעול בתנאים הרבה יותר טובים לפני כן.

יש לציין כי HOT הצהירה בעבר על כוונתה להיכנס לתחום הסלולר באמצעות מודל של MVNO (מפעיל סלולר וירטואלי) אך הנושא הזה תקוע במשרד התקשורת, מה שאי אפשר לומר על נושא השיחות הבינלאומיות ועל הרישיון לאספקת שירותי אינטרנט.