קבוצת גן העיר קיבלה הצעות לרכישת קניונים ורשתות צרכניות

רק לפני שנה ניהלה הקבוצה מו"מ למכירת קניון גן העיר ; מנכ"ל גן העיר: "החברות שהיו איתנו במו"מ אוכלות את הכובע על שלא ביצעו את העסקה: מאז שפוצצה עסקת המכירה, שיפר גן העיר את הרווח התפעולי ב-36%"

קבוצת גן העיר, שבבעלות שלמה אליהו ומרדכי שכטר, בוחנת את הרחבת אחיזתה בקניונים - כך נודע ל"גלובס". בעקבות המשבר קיבלה הקבוצה מספר הצעות לרכישה של קניונים בודדים. כמו כן קיבלה הקבוצה הצעות לרכישה של רשתות צרכניות.

מדובר למעשה בשינוי כיוון, שכן רק לפני שנה ניהלה הקבוצה מו"מ למכירות קניון גן העיר לגזית גלוב ולחברת הביטוח הראל לפי שווי של 430 מיליון שקל.

"מאז שהמשבר פרץ, כמות הפניות של רשתות צרכניות וקניונים אל קבוצת גן העיר בהצעות לרכוש אותם גדולה במיוחד", מאשר מנכ"ל קניון גן העיר, דדי ריזל. לדבריו, הקבוצה קיבלה עד כה למעלה מ-10 הצעות קונקרטיות, והיא מחכה בשלב זה ל"התפתחויות נוספות".

בעמדת המתנה מצויות גם קבוצות הקניונים הגדולות בארץ, קבוצת עזריאלי וקבוצת קניוני ישראל, אם כי ככל הידוע הן לא קיבלו הצעות רכישה קונקרטיות.

"אין ספק שלקבוצות הקניונים יש יתרון לגודל שבא לידי ביטוי בתקופת מיתון. כשקל - קל לכולם, וכשקשה - החוזק בא לידי ביטוי", אומר עמיר בירם, מנכ"ל בריטיש ישראל המחזיקה בקניוני ישראל. לדבריו, המשבר הפיננסי עדיין לא מורגש בקניונים בשל הקניות לחג ומימוש תווי הקנייה, וההשפעה הממשית תבוא לידי ביטוי בחודשים נובמבר-דצמבר.

ריזל מביע אופטימיות רבה באשר לקניון גן העיר. "החברות שהיו במו"מ לרכישת גן בעיר בקיץ שעבר, אוכלות את הכובע שהן לא ביצעו את העסקה. שלמה אליהו הוכיח שוב את תחושת הבטן העסקית הטובה שלו, בכך שחזר בו מעסקת המכירה ברגע האחרון. מאז שהתפוצצה עסקת המכירה, חלפה שנה שבה גן העיר שיפר את ה-NOI (רווח תפעולי) שלו ב-36%. אין נתון כזה במדינת ישראל", מוסיף ריזל.

כמו כן, יוצא היום ריזל נגד דרישות רשתות אופנה להורדת מחירי השכירות בקניונים. "הייתי מייעץ לבעלי הרשתות לא להתלהם ולא להיראות כמי שמנסים לנצל את המצב באופן ציני. צריך לזכור שלחלק גדול מהקניונים בישראל המשבר עוד לא הגיע, וספק אם יגיע. אין שום סיבה שחוזי שכירות שנחתמו לפני מספר חודשים ישונו פתאום בגלל משבר שעדיין לא מורגש בארץ וספק אם יורגש. בגן העיר, הפדיונות של ספטמבר האחרון היו דומים לפדיונות של ספטמבר אשתקד ואפילו גבוהים במעט".