יצרניות הרכב האמריקניות צפויות לפנות לממשל לזירוז תוכנית סיוע העומדת על 25 מיליארד דולר

ג'נרל מוטורס: בכל מחיר החברה לא תשפוט רגל ; גורמים בממשל האמריקני אמרו כי אישור התחלת הזרמת הכספים למערכת הפיננסית צפויה לזרז את תוכנית הסיוע לתעשיית הרכב האמריקנית

הממשל האמריקני צפוי לחלץ לא רק את המערכת הבנקאית אלא גם את תעשיית הרכב. גורמים בממשל האמריקני אמרו כי אישור התחלת הזרמת הכספים למערכת הפיננסית צפויה לזרז את תוכנית הסיוע לתעשיית הרכב האמריקנית.

יצרניות הרכב בארה"ב צפויות לפנות לקונגרס בכדי להחיש את תוכנית הסיוע לתעשיית הרכב העומדת על 25 מיליארד דולר. בתעשיית הרכב מתייחסים לתוכנית כאל חבל הצלה שבלעדיו יהיה לתעשיית הרכב האמריקנית קשה להיחלץ מהמשבר.

שמועות על מצבה הרעוע של תעשיית הרכב הובילו לפרסומים על מיזוג אפשרי בין קרייזלר ל-GM וגם על מכירת החזקתה של פורד מוטורס בשליש ממניות יצרנית הרכב היפנית מאזדה .

עיקרה של תוכנית הסיוע היא לעזור לשלוש החברות האמריקניות הגדולות, ג'נרל מוטורס, קרייזלר ופורד מוטורס להתאים את קווי הייצור שלהן ולייצר רכבים המתאימים יותר לדרישות השוק האמריקני שהשתנו בצורה דרמטית בעקבות העלייה במחירי הדלקים.

במסיבת עיתונאים שהערב אתמול בדובאי אמרה מורין קמפסטון, סגנית נשיאה בג'נרל מוטורס, כי "פשיטת רגל אינה באה בחשבון, ממשלת ארה"ב צריכה לסייע לתעשיית הרכב האמריקנית לבצע תהליך הבראה שייחלץ אותה מהקשיים בהם היא נמצאת היום".