אחרי 5 שנים: קסטרו נפרדת מהשותף הגרמני Heine

החברה הגרמנית תשלם לקסטרו 3.2 מיליון אירו בגין פירוק השותפות ; מניותיה של Heine יועברו לקסטרו בתחילת 2009 ; עפ"י הערכות, החלטת החברה הגרמנית באה עקב ההפסדים הכספיים של הפעילות המשותפת

אחרי 5 שנות שיתוף-פעולה, השותף הגרמני ובעל השליטה (51%) בפעילות קסטרו בגרמניה, חברת Heine מקבוצת OTTO, נפרד מהחברה. קסטרו דיווחה היום (ה') כי השותף ביקש לצאת מהמיזם "משיקולים פנימיים", וכי כל פעילות קסטרו במיזם המשותף תעבור לקבוצת קסטרו. עם זאת, נראה כי החלטת החברה הגרמנית באה בעקבות ההפסדים הכספיים של הפעילות המשותפת.

החברה הגרמנית תשלם לקסטרו 3.2 מיליון אירו בגין פירוק השותפות בטרם עת. סכום זה מהווה אומדן של הצדדים לגבי הפסדים עתידיים. כמו כן, קסטרו תשיב לחברת Heine את חלקה היחסי (51%) בהלוואות הבעלים שניתנו למיזם המשותף ושטרם נפרעו, וזאת בניכוי חלקה של Heine בהפסדי המיזם לשנת 2008. מניותיה של Heine יועברו לקסטרו בתחילת 2009.

שיתוף-הפעולה בין קסטרו ל-Heine החל בנובמבר 2003, עם חתימה על הסכם להקמת מיזם משותף לפעילות קסטרו בגרמניה. ואולם, הציפיות מהמיזם המשותף, כמו גם תוכניות ההתפתחות, הלכו ופחתו ככל שהתברר שהפעילות בגרמניה הפסדית. בעוד שבראשית הדרך תכננו הצדדים להקים 40 חנויות בתוך 5 שנים, כיום יש לקסטרו 9 חנויות בלבד במדינה.

בנוסף, הפעילות המשותפת רשמה ב-2007 הפסד של 5 מיליון אירו, ובמחצית הראשונה של 2008, היא רשמה הפסד נוסף של 2.26 מיליון אירו - לעומת הפסד של 2.57 מיליון אירו במחצית הראשונה ב-2007. הצדדים צופים, כאמור, כי גם בסופה של השנה הנוכחית תסתיים הפעילות במאזן שלילי.

גבריאל רוטר, מנכ"ל משותף בקסטרו, אמר היום כי "כבר השנה אנו רואים קפיצה משמעותית במכירות בכל חנויות הרשת בגרמניה, ואנו בטוחים כי מגמה זו תמשיך ותתחזק, ולפיכך נמשיך להשקיע משאבים בפעילות בגרמניה לפיתוחה והעמקתה".

עוד אמר רוטר: "במהלך השנתיים האחרונות משקיעה קסטרו משאבים רבים בהקמת תשתיות לוגיסטיות וניהוליות במערב אירופה, ואף העבירה את הפעילות בשוויץ לניהולה המלא - מהלך שעד כה מוכיח עצמו כמוצלח. אין ספק שהמצב היום בשוק הקמעונאות הגרמני הוא יותר קשה ממה שהיה לפני 5 שנים".

לקסטרו 152 חנויות ברחבי העולם, ש-109 מתוכן בישראל ו-43 מהן מחוץ לישראל. מחזור המכירות של קסטרו במחצית השנה הראשונה הסתכם ב-292 מיליון שקל. בתקופה זו רשמה החברה רווח תפעולי של 43.7 מיליון שקל ורווח נקי של 18 מיליון שקל.