המשחקים האולימפיים בבייג'ין תרמו לזינוק של 91% ברווחי מנוע החיפוש הסיני ביידו

ביידו מצפה להכנסות בטווח 151-155 מיליון דולר, גבוה ברובו מעל תחזית האנליסטים ; סמנכ"ל הכספים הכחישה תוכנית לרכישה עצמית חוזרת של מניות

המתחרה של גוגל בשוק הסיני, הלא היא ביידו , סיימה את הרבעון השלישי. החברה הציגה זינוקים מרשימים בשורת ההכנסות ובשורת הרווח הנקי, והצליחה החברה לחצות את ממוצע תחזיות האנליסטים הן בשורה העליונה והן בשורה התחתונה.

ההכנסות של ביידו זינקו ב-85% ל-135.4 מיליון דולר, הודות לגידול בשימוש באינטרנט במהלכם של המשחקים האולימפיים שנערכו בבירת המדינה, בייג'ין. לדברי החברה, היא מצפה להמשך הגידול בהכנסות גם הלאה. הרווח זינק ב-91% ל-51.2 מיליון דולר, 1.47 דולר למניה. האנליסטים צפו לרווח של 1.27 דולר למניה בממוצע, הנובעים מהכנסות בסך 135.2 מיליון דולר.

באידו נסחרת ברשימת המניות המועדפת של הנאסד"ק, ה-Global Select, אך מניותיה ירדו במסחר המאוחר ב-3% לאחר פרסום הדו"חות, בעיקר בשל הסנטימנט השלילי שאפף את מדד המניות הטכנולוגיה ובכלל - אשר איבד מערכו 4.7%.

במבט קדימה, מצפה ביידו הכנסות בטווח 151-155 מיליון דולר ברבעון הנוכחי, כלומר צמיחה בשיעור 80%-85% בהשוואה לרבעון הרביעי אשתקד (האנליסטים חוזים צמיחה של 151.45 מיליון דולר). ביידו הוא מנוע החיפוש השלישי מבחינת היקף השימוש בו, כשהוא ממוקם לאחר גוגל ויאהו! ומעל MSN של מיקרוסופט , על פי חברת המחקר comScore. ועם זאת, השימוש בו מוגבל במידה רבה לגבולות סין.

במהלך חמשת החודשים האחרונים צנחה המניה בשליש על רקע החולשה בשוקי-ההון העולמיים, מה שהביא לגל שמועות ביחס לאפשרות לתמוך בשערה באמצעות רכישה עצמית חוזרת של מניות, באמצעות יתרת המזומנים השמנה בסך 340 מיליון דולר. "אנחנו בהחלט רוצים להשקיע את המזומנים שלו לשימוש מיטבי", אמרה ג'ניפר לי, סמנכ"ל הכספים של החברה, אך ציינה כי לחברה עדיין אין תוכניות שכאלו.

Baidu.com, Inc.Baidu.com, Inc.