פלייבוי ישראל עוקפים את אולפני מימד: הערוץ ייקלט באמצעות לוויין

המהלך בוצע לאחר שאולפני מימד הגישו תביעה נגד חברת פליי.טי.וי, זכיינית ערוץ פלייבוי בישראל, בטענה להפרת חוזה

בעקבות התביעה שהגישה אולפני מימד נגד ערוץ פלייבוי ישראל, ואי הבהירות סביב עתיד השידורים, פרסם היום הערוץ הודעה כי הוא ייקלט בשידור לוויני המייתר את הצורך בשירותי הפקה בישראל. המהלך התאפשר לאחר שפלייבוי העולמית הסכימה לצרף את ישראל לשאר מדינות אירופה ולשדרג את שיטת השידור ללא תלות בשידורי עריכה מקומיים.

בפלייבוי ישראל מאשימים את מימד ואומרים כי "אולפני מימד המשדרים בשיטה המיושנת מנסים לטרפד את המהלך שמשמעותו הפסד לקוח אסטרטגי. שדרוג זה ייתן מענה גם לתקלות המרובות בהעברת השידור מאולפני מימד במתכונת השידור הנוכחית אשר נחשבת למיושנת".

בפלייבוי ישראל מציינים כי במהלך החודשים האחרונים דווח לה על יותר משלושים תקלות שידור חמורות, הכוללות החשכת מסך, מסך מרצד ותקלות קול חוזרות, שמקורן באולפני מימד. "מימד לא הצליחה לפתור תקלות אלו ובכך גם הפרה באופן יסודי את התחייבויותיה כלפי פלייבוי", טוענים בפלייבוי ישראל.

שרית מדליה, מנכ"לית פלייבוי ישראל, אמרה היום (א') כי "כחלק מחברה ומותג בין לאומים אנו מחויבים לשמור על רמת שידור גבוהה העומדת בסטנדרטים של חברת פלייבוי העולמית. אנו משתדלים להתקדם ולהתעדכן בטכנולוגיות השידור על מנת לספק את השירות ברמה הגבוהה ביותר ולעמוד בציפיות לקוחותינו. בשל העובדה כי פלייבוי העולמית מעבירה מדינות רבות באירופה לשידור באמצעות לוויין וכמובן בשל חוסר יכולתה של מימד לספק רמת שידור נאותה והתקלות החוזרות ונשנות לאורך תקופה ארוכה ללא יכולת לתקנן".

לעניין התביעה שהוגשה על-ידי מימד בטענה לחובות כספיים מצד פליי.טי.וי (פלייבוי ישראל) אמרה מדליה כי "ניתן להבין את הלחץ שבו מימד מצויה. לא רק שהיא חשופה לתביעה על הנזקים שהיא גורמת בשל איכות שידור לקויה, היא עומדת להפסיד לקוח אסטרטגי המשתחרר מהסכם ההפקה כדין. זה כואב. עם זאת, הניסיון של מימד לטרפד את המעבר ולפגוע בצופים, באמצעות הגשת תביעה מופרכת הכוללת ההשמצות הפרועות והיפוך יוצרות, לא יועיל ואין לראות בו יותר מתגובת פאניקה שסופה ידוע מראש".

יוסי סטרוגו, מנכ"ל אולפני מימד, מסר בתגובה: "מימד ערוכה לשדר בכל תצורה שהיא. אין שום דבר חדש בשינוי השיטה. זכיין פלייבוי ניסה כבר פעמיים להתחמק מהסכמים עם מימד, ופעמים כבר הפסיד בתהליכים משפטיים. הדבר יתברר בבית המשפט, בעקבות התביעה שהגשנו".