הרשות להגבלים עסקיים אישרה: קשת רוכשת 45% ממניות ערוץ המוסיקה 24

בהסכם המכירה קיבלה קשת אופציה לקנות בהמשך מניות נוספות ולהגיע לבעלות של 89% ; ערוץ המוסיקה 24, שבבעלות אולפני מימד, רשם מאז הקמתו הפסדים כבדים

אושר מיזוג בין זכיינית ערוץ 2 קשת לבין ערוץ מוסיקה 24. במסגרת אישור המיזוג תרכוש קשת 45% ממניות הערוץ שנמצא בבעלות אולפני מימד שבשליטת זאב מוזס. המיזוג אושר על-ידי הרשות ההגבלים העסקיים, לאחר התייעצות בוועדה לפטורים ומיזוגים.

כאמור, במסגרת עסקת המיזוג, רוכשת שידורי קשת ממימד ומבעלי מניות נוספים כ-45% בערוץ 24. בנוסף, מימד מקבלת אופציית Put ל-3 שנים למכירת יתרת אחזקתה בערוץ 24 לשידורי קשת. במקרה של מימוש האופציה, תגיע קשת לבעלות של כ-89% בערוץ 24.

מהרשות להגבלים עסקיים נמסר היום (ב') כי "מדובר במיזוג אופקי בין זכיינית לשידורי ערוץ טלוויזיה מסחרית - קשת, לבין ערוץ 24 לשידורי מוסיקה ישראלית וים-תיכונית. ערוץ 24 הוא ערוץ ייעודי, שקיבל רישיון מטעם מועצת הכבלים והלוויין, ומשודר על-ידי ספקיות הטלוויזיה הרב ערוצית - yes ו-HOT".

עוד נמסר כי ברשות נבדקו שני חששות תחרותיים אפשריים כתוצאה מהמיזוג: הקטנת מגוון התוכניות המשודרות לצופים, וכן הפיכתה של שידורי קשת לגוף דומיננטי בקרב זכייניות הטלוויזיה המסחרית, בעל יכולת להפעיל כוח חד-צדדי מול הגופים המפרסמים.

"בדיקת המחלקה הכלכלית ברשות העלתה כי נוכח היקפי הפעילות הנמוכים יחסית של ערוץ 24, כפי שבאים לידי ביטוי בשיעורי הצפייה בערוץ ובהכנסותיו, ובשים לב לתחרות בין שידורי קשת לשאר בעלי הזיכיון - אין חשש ממשי לפגיעה בתחרות. לפיכך, ומאחר שהמיזוג אינו מעלה חשש סביר לפגיעה משמעותית בתחרות - הוחלט לאשרו".

כפי שנחשף לראשונה ב"גלובס", המהלך של קשת בוצע מכיוון שהיא מעוניינת להחזיק בערוץ נישה. עתה, בעקבות אישור הרשות להגבלים עסקיים, תועבר העסקה גם לאישור מועצת הרשות השנייה. יש לציין כי ערוץ המוסיקה שבשליטת זאב מוזס ואייל קן סובל במשך השנים, מאז הקמתו, מהפסדים כספיים גדולים, ומהלך זה של הכנסת קשת כשותפה בערוץ עשוי לחלצו ממצב כספי זה.

עם פרסום הידיעה ב"גלובס" אמר יוסי סטרוגו, מנכ"ל קבוצת מימד, כי "ערוץ המוזיקה הוא אחד משני הערוצים הייעודים הבודדים שעלו לאוויר, ועל אף הצלחותיו הוא סובל משינויים רבים בסביבתו העסקית והרגולטורית המאיימים על עצם קיומו. החבירה לקשת היא תנאי חשוב ביותר להישרדותו של הערוץ, ובתוך כך בקידום התרבות והמוזיקה הישראלית. חבירה של ערוץ נישה לערוץ ברודקאסט היא תנאי הכרחי אך לא מספיק במצב הקיים, ואני מצפה לתמיכתם של כל הגופים הרלוונטיים".

יש לציין כי הממונה על ההגבלים, רונית קן, לא עסקה באישור עסקה זו, וזאת לאור העובדה כי העסקה קשורה אליה באופן ישיר מאחור ובעלה, אייל קן, הוא כאמור מבעלי הערוץ.

ערוץ המוסיקה עלה לאוויר במהלך שנת 2003, ומספר חודשים לאחר השקתו עבר שורה של משברים, ביניהם עזיבתו של המנכ"ל דאז, גיא בהר. מאז ועד תחילת שנת 2008 נוהל הערוץ באופן זמני, עד למציאת מנכ"ל קבוע, תחילה על-ידי ליאון צימן המחזיק ב-25% ממניות הקבוצה, ולאחר מכן על-ידי סטרוגו.

רק בתחילת השנה הנוכחית נכנס לתפקיד מנכ"ל הערוץ, דן תדמור, שקודם לכן שימש כ-15 שנה בתפקידי תוכן וניהול שונים בקבוצת "ידיעות אחרונות".

מאז הקמתו ועד היום צבר ערוץ המוזיקה הפסדים רבים, שנאמדים על-פי הערכות בעשרות מיליוני שקלים. תקציבו השנתי של הערוץ על-פי אותן הערכות עומד על כ-40 מיליון שקל בשנה.

גורמים הבקיאים בפרטי העסקה מול קשת מציינים כי הערוץ כבר היה קרוב לסגירה, זאת בשל ההפסדים הכבדים שצבר.