לינדנשטראוס יערוך ביקורת על "הקרן לרווחת נפגעי השואה בישראל"

בכך הופכת הקרן, שעד כה לא נמנתה על הגופים המבוקרים ע"י מבקר המדינה, לגוף מבוקר בפיקוח משרד המבקר ; מנכ"ל הקרן לשעבר הוא תא"ל במיל משה שחורי, ששימש כראש המטה של ציפי לבני בפריימריז בקדימה

מבקר המדינה, מיכה לינדנשטראוס, יערוך ביקורת על "הקרן לרווחת נפגעי השואה בישראל". המבקר הפקיד את הטיפול בנושא בידי האגף לתפקידים מיוחדים, בהנחייתו של יועץ המבקר לנושא המאבק בשחיתות, מאיר גלבוע.

מנכ"ל הקרן לשעבר הוא תא"ל במיל משה שחורי, ששימש כראש המטה של ציפי לבני בפריימריז בקדימה.

בעבר פורסם ב"מעריב" כי שחורי מנהל את מטה הבחירות של לבני, תוך שימוש בשירותי מזכירות, רכב וטלפון נייד של הקרן, שאותה ניהל במקביל. שחורי טען בתגובה בזמנו, כי את תפקידו הבכיר במטה לבני הוא מבצע החל משעות אחר-הצהריים, וכי מבקר הקרן אישר לו לפעול בתחום הפוליטי. עוד אמר אז כי הקרן העניקה לו רכב ומכשיר טלפון סלולרי, מבלי להגבילו בדבר מטרות הנסיעה או ההתקשרות.

הביקורת הינה בעקבות פניות שהגיעו למבקר להחיל את ביקורתו על הקרן, האמורה לסייע לשיפור מצבם של ניצולי השואה בישראל. בכך הופכת הקרן, שעד כה לא נמנתה על הגופים המבוקרים על-ידי מבקר המדינה, לגוף מבוקר בפיקוח משרד המבקר.

לינדנשטראוס כבר התייחס לקרן בעבר, בדו"ח ביקורת מיוחד על הסיוע לניצולי השואה שהתפרסם באוגוסט 2007. הדו"ח חשף סחבת מצד המדינה והמוסדות השונים, שאמורים לסייע ל-250 אלף הניצולים בארץ. המבקר כתב בדו"ח: "התנהלות רשויות המדינה כלפי הניצולים מתאפיינת פעמים רבות מדי בעיכובים מיותרים, בשיהוי ובגרירת רגליים, שאינם עולים בקנה אחד עם תכליתם של ההסדרים החוקיים".

הקרן הוקמה ב-1994 על-ידי "מרכז האירגונים של ניצולי השואה" בשיתוף "ועידת התביעות".

מהקרן לרווח נפגעי שואה נמסר בתגובה: "אנו מקדמים בברכה כל מי שחפץ להתרשם מפעילות הקרן, המטפלת בלמעלה מ-40 אלף ניצולי שואה נזקקים מדי שנה, ובטוחים כי גם המבקר יתרשם בדבר הצורך בתקציבים נוספים, על מנת לתת מענה לצרכי ניצולי השואה הנזקקים".