אולמרט על איום השבתת שנת הלימודים האקדמאית: אפעל בימים הקרובים לפתוח את השנה כסדרה

אולמרט אמר בפתיחת מושב הכנסת: "אין לנו משאבי טבע זולת משאב מרכזי אחד - המשאב האנושי. לפיכך אני מתכוון לפתור כבר בימים הקרובים את משבר ההשכלה הגבוהה"

שרת החינוך יולי תמיר, והועדה לתכנון ותקצוב (שליד המועצה להשכלה גבוהה) ברכו הערב על דברי ראש הממשלה אהוד אולמרט, לפיהם יפעל לפתרון המשבר התקציבי המאיים על פתיחת שנה"ל האקדמית בעוד כשבוע. זאת עקב איום ההשבתה של ראשי האוניברסיטאות התובעים תוספת תקציב של 480 מיליון שקלים, כמומלץ בדו"ח ועדת שוחט.

אולמרט אמר בפתיחת מושב הכנסת: "אין לנו משאבי טבע זולת משאב מרכזי אחד - המשאב האנושי. לפיכך אני מתכוון לפתור כבר בימים הקרובים את משבר ההשכלה הגבוהה, ולאפשר את פתיחת שנת הלימודים האקדמית כסדרה ובמועדה"

היום הסתיימה פגישת המו"מ, בין האוצר לבין נציגי ועד ראשי האוניברסיטאות, לאחר נתק של שבועיים, בהתקדמות קטנה. הצדדים דיווחו על אווירה טובה, אך עדיין לא הגיעו להסכם. גורמים באוצר העריכו את הפער בין הצדדים בעשרות מליוני שקלים בלבד. עיקר המחלוקת היתה סביב דרישת האוצר 'לצבוע' את הכספים שיועברו לאוניברסיטאות, למטרות ספציפיות, לדבריו, ברוח המלצות ועדת שוחט, דוגמת קרנות מחקר, הגדלת מכסות הסטודנטים לרפואה, השבת מדענים מחו"ל וכו'.

באוניברסיטאות מתנגדים בחריפות לתביעה הזאת ודורשים להשתמש בכספים לצרכים שוטפים.

פרופ' מנחם מגידור, נשיא ועד ראשי האוניברסיטאות, המשיל את הצעות האוצר למי שמציעים לאדם רעב כסף לקנות מכונית: "הבעיה העיקרית היא לגבי פיזור הכסף איך צובעים אותו ולמה הוא מיועד. האוצר מציע שימושים שהם טובים ונכונים אבל במצב הנוכחי המערכת לא יכולה לתפקד. הדבר דומה לאדם שאין לו מה לאכול ונותנים לך כסף למכונית".