אורי וויסבורד מפריזמה: מניות חברות הדשנים צפויות לעלות

זאת לאחר תיקון הדו"ח של משרד החקלאות האמריקני, שמצביע על ירידה בשטחי הזריעה וביבולים החזויים של הסחורות ; וויסבורד: "למעשה אין כל התאוששות במלאי התירס, וגם את ההתאוששות שניתן לזהות במלאי הסויה יש לקחת בערבון מוגבל"

משרד החקלאות האמריקני פרסם לפני זמן קצר תיקון לתחזיתו מה-10 באוקטובר, לגבי שטחי הזריעה ויבולי התבואה החזויים בסוף עונת הזריעה הנוכחית.

הדו"ח צופה התנהגות של מחירי הסחורות העיקריות והמלאים שלהן בתקופה הקרובה. לגבי התירס, התיקון מעריך כי שטחי הזריעה קטנו במיליון אקרים לעומת תחזית קודמת, וכי התפוקה שלו תישאר יציבה. לגבי מלאי התירס, התיקון גרע 200 מיליון בושל מהיבול החזוי ובהתאם המלאי צומצם קלות לעומת תחזית קודמת. באשר למחיר של התירס שמקבל החקלאי בתמורה ליבול, המשרד צופה כי יעלה בכאחוז ל-4.25-5.25 דולר לבושל.

לגבי הסויה, התיקון של משרד החקלאות מעריך כי שטחי הזריעה קטנו ב-1.1 מיליון אקרים, לעומת תחזית קודמת, וכי התפוקה לאקר תישאר יציבה. לגבי מלאי הסויה, התיקון גרע 15 מיליון בושל מהיבול החזוי ובהתאם המלאי צומצם קלות לעומת תחזית קודמת. באשר למחיר של הסויה עבור החקלאי, המשרד צופה כי יעלה בכאחוז ל-9.7-11.2 דולר לבושל.

אורי וויסבורד מנהל מחלקת Sell Side מפריזמה בית השקעות, מגיב לפרסום התיקון של משרד החקלאות האמריקני, באומרו כי הדו"ח מצביע על כך שלמעשה אין כל התאוששות במלאי התירס, וגם את ההתאוששות שניתן לזהות במלאי הסויה יש לקחת בערבון מוגבל.

הירידה בשטחי הזריעה וביבולים החזויים, שמעלה הדו"ח, מאששת את טענותיו של ביל דויל, מנכ"ל פוטאש, כי החקלאים לא יישארו אדישים לירידה במחיר גרעיני התבואה, ויקטינו את שטחי הזריעה שלהם.

וויסבורד מציין כי הדו"ח מסביר את עליית מחירי גרעיני התבואות שהתרחשה ביממה האחרונה, והוא יכול אף להביא לעליה נוספת במחירי התבואות, בעיקר במידה ויתברר שהשימושים לא קטנו. לסיכום וויסבורד מעריך כי נתוני התיקון לדו"ח, צפויים לסייע למניות חברות הדשנים, ואלה צפויות לרשום עלייה בערכן.

[לפורטל הפיננסי] ; [לאתר חוזים עתידיים]