האוצר הודיע לבנקים כי יוכלו לשוב ולדווח באינטרנט על צבירות הגמל

לפני כחודש דיווח "גלובס" על כוונת האוצר לנקוט בצעד זה ; מדובר בסיבוב פרסה של האוצר, שלפני זמן קצר הורה לבנקים להסיר את המידע האמור מאתרי האינטרנט שלהם, למרות תרעומת מאנשי הבנקים

אגף שוק ההון, ביטוח וחיסכון באוצר, בראשות ידין ענתבי, הודיע היום (ג') לבנקים כי יוכלו להחזיר באופן מיידי לאתרי האינטרנט שלהם את הדיווחים בנוגע לצבירות קופות הגמל וקרנות ההשתלמות של לקוחותיהם.

לפני כחודש דיווח "גלובס" על כוונת האוצר לנקוט בצעד זה. מדובר בסיבוב פרסה של האוצר, שלפני זמן קצר הורה לאותם הבנקים להסיר את המידע האמור מאתרי האינטרנט שלהם, למרות תרעומת של אנשי הבנקים.

החלטתו של האוצר מהיום היתה צפויה לאור זאת שבשבועות האחרונים, עם התגברות המשבר הכלכלי העולמי ובבורסה המקומית, החלה להיווצר תגובת בהילות בקרב הציבור שהגביר את הפדיונות מקופות הגמל. ההוראה החדשה של האוצר, שביטלה את האיסור על פרסום הנתונים, אינה מוגבלת בזמן.

על רקע האיסור על פרסום הנתונים בבורסה הותקף האוצר בתקופה האחרונה כי הוא מונע מציבור רחב לקבל את המידע שהיה רגיל לקבל באתרי הבנקים. עתה נראה כי במסגרת היערכות האוצר לטיפול במשבר הוחלט כי בשל המצב הנוכחי יש להקל על הציבור ולאפשר לו לקבל את הנתונים אותם הוא הורגל לקבל באותו המקום באמצעות הבנקים.