איתות חיובי למצב הצריכה הפרטית בארה"ב: רווחי P&G עלו ב-12% ל-3.3 מיליארד דולר

שהם 1.03 דולר למניה, זאת לעומת צפי לרווח של 98 סנט למניה ; ההכנסות עלו ב-9% והסתכמו בסוף הרבעון ב-22 מיליארד דולר, לעומת תחזיות האנליסטים שצפו כי החברה תרשום הכנסות של 21.68 מיליארד דולר

ענקית מוצרי הצריכה, פרוקטר אנד גמבל , פירסמה לפני פתיחת המסחר בוול סטריט את תוצאותיה הכספיות לרבעון הפיסקלי הראשון של 2009.

החברה היכתה את תחזיות האנליסטים בוול סטריט, כשרשמה ברבעון רווח של 3.3 מיליארד דולר, שהם 1.03 דולר למניה - עלייה של 12% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. ממוצע צפי האנליסטים בוול סטריט חזה לחברה רווח של 98 סנט למניה.

הכנסות החברה עלו ב-9% והסתכמו בסוף הרבעון ב-22 מיליארד דולר, לעומת תחזיות האנליסטים שצפו כי החברה תרשום הכנסות של 21.68 מיליארד דולר. המכירות האורגניות, שלא לקחו בחשבון השפעות של מיזוגים ושערי מטבע, עלו ב-5% ברבעון.

העלייה בהכנסות וברווחים נבעה מגידול דו ספרתי במכירות באיזורים מתפתחים. במיוחד במכירות במוצרי הטיפוח, הטקסטיל והמוצרים לבית. הגידול הרבעוני במכירות האורגניות הוא ה-25 ברציפות שמציגה החברה.

החברה מעלה את תחזית ההכנסות שלה ל-2009 הפיסקלית. צופה כי המכירות האורגניות יגדלו ב-4%-6%. עם זאת, סך המכירות צפוי לגדול ב-1%-3%, לעומת תחזית קודמת של החברה שצפתה גידול של 4%. החברה הגדילה את טווח התחזית של הרווח למניה ל-4.15-4.25 דולר, כשצד הגבוה בתחום תואם תחזית קודמת.

מנכ"ל פרוקטר אנד גמבל, א.ג.לאפלי, ציין עם פרסום הדו"חות כי "אנחנו ממשיכים להתמקד בחידושים ושיפורים למוצרים הקיימים שלנו, בכדי להגדיל ערך לבעלי המניות. אני סמוך ובטוח כי החברה תמשיך להציג רווחיות וצמיחה ברבעונים בקרובים ובטווח הארוך".