פריזמה מתחילה לסקר את טבע בהמלצת "קנייה" ובמחיר יעד של 56 דולר

מחיר היעד גבוה ב-30.6% משער הנעילה בנאסד"ק ; כלל פיננסים ברוקראז' ממתינים להשלמת המיזוג עם בר - לצורך עדכון התחזית לתוצאות הכספיות הממוזגות עד סוף 2009

בבית ההשקעות פריזמה מתחילים לסקר את טבע בהמלצת "קנייה" ובמחיר יעד של 56 דולר. מחיר היעד גבוה ב-30.6% משער הנעילה בנאסד"ק.

בתחום הפעילות הגנרית מעריכים בפריזמה כי פעילות זו תורחב משמעותית בשנים הקרובות, תוך שילוב של הגדלת נתח השוק בשווקים מבוססים, התרחבות ליעדים גיאוגרפיים חדשים הנמצאים בצמיחה והשקה מוגברת של מוצרים חדשים. באופן זה תשיג טבע צמיחה אורגנית של 18%-12% לשנה, ובכך תוכל לעמוד ביעדים שהציבה לעצמה לשנת 2012 - הכפלת המכירות והכפלת הרווח.

בתחום הרכישות והמיזוגים של חברות גנריקה וביוטכנולוגיה סבורים בפריזמה כי חברות כמו באר וקוג'ינסיס, ייתנו חיזוק משמעותי לטבע. הרכישה של באר תגדיל את נתח השוק של טבע בארה"ב ובאירופה המערבית, תאפשר התרחבות בגרמניה, רוסיה ומזרח אירופה ותגדיל משמעותית את צנרת המוצרים להשקה בשנים הקרובות. יתרה מזאת, באמצעות הרכישות טבע בונה לעצמה תשתית טכנולוגית לביסוס מעמדה העתידי כמובילת שוק גם בביו-גנריקה, תחום אשר מהווה נדבך חשוב להבטחת המשך הצמיחה מעבר לשנת 2012, במקביל לפקיעת פטנטים על תרופות ביולוגיות.

עם זאת, בבית ההשקעות סבורים כי טבע נמצאת על פרשת דרכים בתעשיית הפרמצבטיקה: היא חברה גדולה באופן משמעותי משאר החברות הגנריות העצמאיות אך איננה חברה גנרית קלאסית, בעיקר מכיוון שכשליש מהרווח מהשורה התחתונה נובע מתרופות מקור - הקופקסון והאזילקט, המשאפים לאסתמה ובקרוב גם המוצרים של באר למניעת הריון.

טבע משחקת בשלושה מגרשים נוספים מחוץ לגנריקה: ביוגנריקה, תרופות מקור ותרופות מתמחות. להערכת פריזמה הגנריקה נשארת ליבת העסקים של טבע.

בפריזמה מונים את הסיכונים המרכזיים שניצבים בפני החברה: פגיעה בהכנסות מתרופות גנריות כתוצאה מכניסה של מתחרים חדשים ושחיקת מחירים, לחצים מצד ממשלות, בעיקר באירופה, להורדת מחירים גם בענף הגנרי בכדי להקטין את עלויות הבריאות, ניסיונות הולכים וגוברים של חברות הפארמה הגדולות לשמור על תרופות המקור ולמנוע השקה של תרופות גנריות, חשיפה לתביעות משפטיות כתוצאה מהשקה בסיכון של תרופות גנריות. תביעות שיכולות להביא לפסיקה של פיצויים שיכולים להגיע לפי 3 מהנזק שנגרם לחברת המקור, ביטול או עיכוב ברכישה של חברת באר שנובע מאי-אישור על ידי משרד הסחר להגבלים עסקיים או אי-יכולת של חברת טבע לגייס את ההון הדרוש בתנאי השוק הנוכחיים, קשיים באינטגרציה של חברת באר לתוך חברת טבע והשגת הסינרגיה המצופה מהעסקה.

עוד תיתכן כניסה של מתחרים לתרופות הקופקסון, בין אם בתרופות גנריות ובין אם בתרופות מקור מדור שני הניתנות בבליעה, דחיית התוצאות של הניסוי הקליני האחרון באזילקט (ADAGIO), שמראות לכאורה עיכוב בהתפתחות מחלת הפרקינסון, על-ידי הקהילה הנוירולוגית או/ו הרשויות הרגולטוריות, ה- FDA. דחייה שתמנע מהתרופה להיהפך לתרופת בלוקבסטר עם היקף מכירות מעל מיליארד דולר בשנה, אי השקה של מוצרי מקור חדשים עקב אי-הצלחה בניסויים קליניים ו/או התארכותם מעבר למצופה. מצב כזה לאורך זמן יכול להביא לניוון הצמיחה בעסקי תרופות המקור של טבע.

כלל פיננסים ברוקראז', בית השקעות ישראלי אחר, ממתינים להשלמת המיזוג עם בר - לצורך עדכון התחזית לתוצאות הכספיות הממוזגות עד סוף 2009.

בבית ההשקעות צופים השפעה חיובית של הקופקסון על דוחות החברה. לדבריהם, צפויה השפעה על שורת ההכנסות ועלייה בשיעור הרווח הגולמי. להערכתם, הכנסות הקופקסון יסתכמו בכ-580 מיליון דולר. הכנסות האזילקט צפויות להתסכם ב-50 מיליון דולר.

בכלל פיננסים ממשיכים להמליץ "תשואת שוק" על מניית טבע במחיר יעד של 48.5 דולר.

[לאתר המעו"ף] [להמלצות אנליסטים]