ראש השב"כ, יובל דיסקין: הרצח הפוליטי הבא כבר בקנה

דיסקין אמר בישיבת הממשלה כי ישנם גורמים בישראל המוכנים לעצור תהליכים מדיניים באמצעות נשק חם ; דבריו נאמרו על רקע האירועים האלימים בחוות פדרמן ובקריית-ארבע, ובסמוך ליום השנה לרצח רבין

לאתר חדשות ערוץ 2 (קשת / רשת)

בעוד ימים ספורים תציין ישראל 13 שנה לרצח ראש הממשלה יצחק רבין, והיום (א') כותב על הקיר ראש השב"כ את האזהרה מפני הרצח הפוליטי הבא. "ישנם אינדקטורים רבים על נכונות של גורמים מסוימים לבצע שימוש בנשק חם על מנת לעצור תהליך מדיני, וזאת בהנחה שמדינת ישראל בדרך לביצוע של תהליכים כאלה", אמר יובל דיסקין בישיבת הממשלה.

דיסקין דיבר בישיבת ממשלה שעסקה במאורעות האלימים בחוות פדרמן ובקריית-ארבע נגד כוחות הביטחון לאחר פינוי מאחז.

דבריו של דסקין נאמרו לאחר סוף שבוע סוער סביב הדיון על שידור ראיון עם יגאל עמיר שנערך מהכלא בערוצים 2 ו-10. בעקבות השיחות של עמיר עם העיתונאים, ללא היתר של השב"ס, נענש עמיר והועבר לכלא רמון שבנגב, כלא לאסירים ביטחוניים. בנוסף נשללו מעמיר כל ההטבות שניתנו לו: חפצים שונים הוצאו מתאו, הוא לא יקבל שיחות טלפון, ובני משפחתו לא יותרו לבקרו.

נשיא המדינה, שמעון פרס, הביע היום גם הוא את התנגדותו לפרסום השיחות עם עמיר. "הפושעים נהיו סלבס - אנשים ירדו מהפסים", אמר. "כמו שלא שואלים אנס מה הם הנימוקים שלו - כך לא מעניין אותי מה יש ליגאל עמיר להגיד".