המכוניות החשמליות המיועדות לניסוי של "בטר פלייס" בישראל יגיעו מארצות-הברית

לא ברור אם הן יהיו על בסיס רכבי רנו ; מקורות בענף הרכב: הייבוא שלהן ידרוש אישורי ייבוא חריגים ממשרד התחבורה

חברת "בטר פלייס" תייבא מארצות הברית את כלי הרכב החשמליים, שישמשו לניסויי השטח של החברה בישראל.

מדובר בשלב הראשון בכ-10 כלי רכב, שימשו לצורך בחינת תשתית הטעינה וטכנולוגיית הניווט, הדרכת צוותים טכניים והדגמה ללקוחות פוטנציאליים בציי הרכב.

עדיין לא ברור על איזו פלטפורמת רכב יתבססו כלי הרכב אולם בענף מעריכים כי הם עשויים להיות על בסיס משפחתיות אמריקניות מתוצרת שברולט או קרייזלר, שמיובאות באופן סדיר לישראל, כדי להקל על הליכי התקינה.

אפשרות נוספת היא שכלי רכב אירופאים, אולי מתוצרת רנו, יוטסו לארצות הברית ושם תורכב בהם המערכת החשמלית והסוללה.

הבחירה בארצות הברית נובעת ככל הנראה מהקרבה לספקית הסוללות A123, שאמורה לספק לחברה סוללות ושלאחרונה רכשה בה משפחת עופר נתח בעלות. בנוסף נמצא בארצות הברית יצרן ה"קיטים" להסבת כלי רכב חשמליים, שממנו רכשה "בטר פלייס" את הערכה להסבת הרנו מגאן, ששימשה עד כה לניסוי בישראל.

בענף הרכב מעריכים כי בכל מקרה תצטרך החברה להשיג ממשרד התחבורה הרבה אישורי ייבוא חריגים כדי לייבא את המכוניות לישראל. זאת בין השאר מכיוון, שיהיה צורך לעקוף הרבה תקנות ייבוא ותקינה קיימות ובהן את האיסור לייבוא כמות מסחרית של כלי רכב ללא קיום מוסך או מאגר חלפים וללא קשר עם היצרן, איסור לייבא כלי רכב, שבוצעו בהם שינויים מבניים חריגים ללא הצגת מסמכים של מעבדות בטיחות ותקינה מוסמכות, ועוד. בנוסף עדיין לא ברור מה יהיה שיעור המכס, שיוטל על כלי הרכב. יצוין כי תקנות המס הירוק, שאמורות היו להעניק הקלות מס מפליגות לרכב חשמלי מיובא, עדיין לא נכנסו לתוקף.

מחברת בטר פלייס אישרו בתגובה כי המכוניות המיועדות לניסוי בארץ מורכבות כיום בארצות הברית ויגיעו ארצה בקרוב.