גד זאבי תוקף: "במקום שיהיו שופטים מומחים - מחסלים קרדיט של בן אדם"

זאבי, המואשם בפרשת בזק, תקף את הפרקליטות ומערכת האכיפה במסגרת חקירתו הנגדית בתיק: "מאשימים בלי לעשות שיעורי-בית" ; האשים את זאב רום בהפרת הסכם כשחשף כי מיכאל צ'רנוי היה שותפו בעסקת בזק

"במקום שיהיו שופטים מומחים ופרקליטים שלא יכולים לדרוך בבית המשפט לפני שהיו בפרקטיקה, מאשימים מישהו בלי לעשות שיעורי-בית ומחסלים קרדיט של אדם שנבנה במשך 50 שנה. זו הבעיה של מערכת המשפט פה". במילים אלה תקף היום (ב') גד זאבי, המואשם בפרשת בזק , את הפרקליטות ומערכת האכיפה במסגרת חקירתו הנגדית בתיק.

זאבי מואשם יחד עם מיכאל צ'רנוי כי הסתיר מהבנקים שליוו את הרכישה בראשות הבנק הבינלאומי ומהרשויות את העובדה שצ'רנוי הילווה לו כסף לרכישת כ-20% ממניות בזק, וכן את כך שצ'רנוי קיבל אופציה להיכנס כשותף בבזק.

בחקירתו הנגדית על-ידי עו"ד תמר רוטמן מהמחלקה הכלכלית בפרקליטות, הטיח זאבי כלפיה: "העובדה שאני מואשם הגיעה לבנקים, זה הגיע לכל העולם. אתם לא יודעים לשמור את הפה שלכם לפני שמישהו מואשם. 50 שנה של אמינות אתם מחסלים בבת אחת. אם הייתם עושים שיעורי בית, הייתם חוסכים המון זמן של בית משפט, המון כסף של משלמי המסים והמשפט היה מתנהל ביעילות".

זאבי המשיך לתקוף את הפרקליטה: "את לא יודעת בכלל את מידת הנזק שאתם גורמים לנאשמים לפני שנאשמים. את מקבלת את המשכורת והולכת הביתה שמחה, אבל מי שמעסיק אותך - משלם המסים - הוא עובד קשה. יש פה גבול לטפשות ולחוסר ההבנה".

נזק עצום

זאבי נשאל בדבר המצגים שהציג לבנקים, שלפי כתב האישום נועדו להסתיר את הקשר שלו עם צ'רנוי. לדבריו, "לא נעשה שום דבר בניגוד להסכם עם הבנקים, לכן הם המשיכו לתת לי כספים. זה רק אתם המצאתם את כל ההמצאות האלה והכנסתם את כל העולם לאנדרלמוסיה".

זאבי התייחס גם לכך שנציגו של צ'רנוי, זאב רום, חשף את היותו של צ'רנוי שותפו בעסקה. לדבריו, "הנזק מכך הוא עצום, העניין שיש פה הפרת חוזה, ואדון רום, עם כל הכבוד, לא היה רשאי לדבר עם אף אחד לגבי מה שכתוב בהסכם האופציה, ועצם מה שעשה גרם נזק, כי הוא היה חייב לעשות את זה רק בהרשאתי".

רום גילה את דבר מעורבותו של צ'רנוי בעסקה למנהל בנק פיבי שווייץ, חברה בת של הבנק הבינלאומי, ומשם המידע הגיע למנכ"ל הבנק בינלאומי דאז, שלמה פיוטרקובסקי. האחרון בתגובה דרש מזאבי להחליף את בעלי זכויות החתימה בחשבון. זאבי הבהיר כי "נכון ליום שהחלה החקירה לא הוחלפו בעלי זכויות החתימה. אח"כ חשבתי שנכון יהיה להחליף, אך קיבלתי הוראות מעורכי הדין לא לעשות שום שינוי".