ענבר-מרחב-שקד צפוי לקבל את תקציב הפרסום של הוניגמן

כפי שנחשף ב"גלובס" - קבוצת הוניגמן שוקלת לפצל את תקציב הפרסום שלה, בהיקף של כ-20 מיליון שקל, בין שני משרדים ; נציגי החברה ייפגשו בקרוב עם משרדי פרסום נוספים, כדי להחליט כיצד יורכב מערך הפרסום

ענבר-מרחב-שקד הוא המועמד המוביל לטפל בתקציב הפרסום של מותג האופנה הוניגמן - כך נודע ל"גלובס". עם זאת, הנהלת החברה מתעתדת להיפגש בקרוב עם מספר משרדי פרסום נוספים, כדי להחליט כיצד יורכב מערך הפרסום שלה.

כפי שנחשף לראשונה ב"גלובס", קבוצת הוניגמן שוקלת לפצל את תקציב הפרסום שלה, בהיקף של כ-20 מיליון שקל, בין שני משרדי פרסום: האחד שיטפל במותג הוניגמן, הכולל את רשת הנשים ורשת הילדים; ומשרד נוסף שיטפל במותג הצעירים TNT. ענבר-מרחב-שקד מוזכר כמועמד מוביל לטיפול ברשת הוניגמן עצמה.

תקציב הפרסום של קבוצת הוניגמן התנהל בעשור האחרון במשרד הפרסום גלר-נסיס. הרעיון לפצל את התקציב בין שני משרדים נבחן זה מספר חודשים, ואף הובא לידיעת גלר-נסיס. לפי מקורבים לקבוצה, הרעיון נבחן לאחר שבקבוצה נרשמה שביעות רצון גבוה מהטיפול במותג הוניגמן, אך בכל הקשור לטיפול במותג TNT היו בקבוצה מרוצים פחות. נראה כי בגלר-נסיס לא אהבו את האופציה המתגבשת, והבהירו להוניגמן כי הם מעדיפים לוותר על התקציב כולו, ולא לטפל רק בחלק ממנו. בעקבות כך הוציאו לפני כשבוע משרד הפרסום והוניגמן הודעה משותפת לעיתונות, בה פורסם על פרידה בהסכמה.

מנתוני יפעת בקרת פרסום עולה, כי היקף הפרסום של חברת TNT עמד ב-2005 על 2.5 מיליון דולר, ב-2006 על 2.1 מיליון דולר, ב-2007 על 3.7 מיליון דולר וב-2006 על 2.6 מיליון דולר.

היקף הפרסום של הוניגמן נשים הגיע ב-2005 ל-2.3 מיליון דולר, ב-2006 ל-3.3 מיליון דולר, ב-2007 ל-2.5 מיליון דולר וב-2008 ל-1.7 מיליון דולר. היקף הפרסום של הוניגמן קידס סבב כל השנים סביב כחצי מיליון דולר במחירי מחירון.

קבוצת הוניגמן היא בבעלות האחים יעקב ומיכה הוניגמן. הקבוצה, שהחלה את דרכה ב-1979 כרשת העוסקת בבגדי נשים, כוללת היום שלוש תתי רשת: הוניגמן נשים, הוניגמן קידס ו-TNT, הכוללים ביחד כ-160 סניפים בפריסה ארצית. בנוסף, מחזיקה הקבוצה בשישה סניפים של TNT בחו"ל, והיא מתעתדת לפתוח בקרוב שני סניפים של הוניגמן נשים ברוסיה.

תקציבי אופנה נחשבים בדרך כלל לנחשקים בענף הפרסום, שכן הם מאפשרים רוחב יריעה קריאטיבי. לחלק ניכר מהמשרדים הגדולים כבר יש מותגי אפנה שונים, ואם יוחלט להותיר את התקציב כמקשה אחת יהיו חלק גדול מהמשרדים הגדולים מנועים מלטפל בו. אם יפוצל התקציב, ניתן יהיה למסור את תקציב TNT המיועד ספציפית לצעירים למשרד שכבר יש לו אפנה אך היא איננה מתנגשת מבחינת קהל היעד ב-TNT, ובכך להרחיב את מעגל האפשרויות של הקבוצה.