למדו לקח: חברת החדשות של ערוץ 2 לא תפרסם יותר סקרי פריימריז

במקביל, המועצה לשידורי כבלים ולשידורי לוויין הודיעה כי בכוונתה להקפיד על יישום החוק והכללים האוסרים על שידור תעמולה מפלגתית בתקופת קדם-בחירות

חברת החדשות של ערוץ 2 לא תפרסם יותר סקרי פריימריז, כך נודע ל"גלובס". ההחלטה נתקבלה על-ידי מנכ"ל החברה, אבי וייס, בעקבות המלצה מקצועית שניתנה על-ידי מספר חברות סקרים ומחקר, אשר נובעת מאי דיוק הקיים בנתונים של סקרי הפריימריז.

עד כה פרסמה חברת החדשות של ערוץ 2, כמו גם שאר חברות החדשות והעיתונים, את סקרי הפריימריז - וכך היה גם בפריימריז האחרונים של מפלגת קדימה, בהן ניצחה ציפי לבני. יחד עם זאת, כאמור, מעתה ההחלטה שלא לפרסם סקרים אלה תחול על כל הפריימריז שיערכו בכל אחת מהמפלגות ושעד כה פורסמו באופן קבוע וסדיר.

בחודש פברואר ייערכו הבחירות לרשות הממשלה, ולקראת הבחירות עלה נושא התנהלות חברות החדשות של הערוצים המסחריים 2 ו-10 במסגרת ישיבת מועצת הרשות השנייה. יו"ר המועצה, נורית דאבוש, שלחה מכתב בעניין ליהודה לנקרי, יו"ר חברת החדשות של ערוץ 2, ולאביטל אבטובי, יו"ר חברת החדשות של ערוץ 10, ובו ביקשה כי סקרי הבחירות יפורסמו רק לאחר שעת סגירת הקלפיות ולא לפני סגירתן. הנושא צפוי לעלות לדיון בקרוב בדירקטוריון של חברות החדשות ולאחר מכן תתקבל החלטה סופית בעניין.

במקביל, המועצה לשידורי כבלים ולשידורי לוויין הודיעה היום (ד') כי בכוונתה להקפיד על יישום החוק והכללים האוסרים על שידור תעמולה מפלגתית בתקופת קדם בחירות. לשם כך הנחתה המועצה את החברות HOT ו-yes ואת מפיקי ערוץ הכנסת וערוץ השידור הקהילתי, להקפיד על האיסור שבחוק לשדר שידורים המהווים תעמולה מפלגתית. יצויין כי איסור זה חל גם לגבי ערוצים זרים. הנחיית המועצה יצאה הן לקראת הבחירות לרשויות המקומיות והן לקראת הבחירות לכנסת.

מהמועצה נמסר, כי בנוסף לאיסור החוקי אוסרים כללי השידורים שימוש בשידורים לקידום מטרות פוליטיות ומתן ביטוי לדעות פרטיות בעניינים פוליטיים.

ניצן חן, יו"ר המועצה, מסר בתגובה: "החדשות המקומיות למשל, המשודרות למנויי חברת הכבלים, והשידור הקהילתי המשודר ב-yes וב-HOT הן שתי מסגרות המסקרות אקטואליה ברובד הקהילתי אזורי. שם קיים חשש לסיקור שיהיה מוטה וישמש מועמד בבחירות לרשויות המקומיות. המועצה הדגישה בפני הגורמים המשדרים את חובותיהם החוקיות, ותפעל לאכיפתן".