אפי רוזנהויז: שופרסל תקלוט מאות עובדים לעבודת סדרנות המדפים

סדרנות המדפים - שעד כה נעשתה ע"י ספקים של הרשת - תעבור בבת-אחת לידי שופרסל, להוציא את סדרני החלב ; לדברי רוזנהויז, הרשת תקלוט הן עובדים שהועסקו עד היום ע"י הספקים והן עובדים חיצוניים

"רשת שופרסל תקלוט מאות עובדים לעבודת הסדרנות בסניפים. מישהו צריך לעשות את העבודה", כך אמר היום (ד') מנכ"ל שופרסל, אפי רוזנהויז ל"גלובס", בהתייחסות ראשונה להחלטת הרשת ליטול לידיה את מלאכת הסדרנות בסניפים מידי הספקים. לדברי רוזנהויז, הרשת תקלוט הן עובדים שהועסקו עד היום על-ידי הספקים והן עובדים חיצוניים, כאשר כל מקרה ייבחן לגופו. "מדובר בעובדים שיעברו לעבוד בחברה גדולה ובחברה עם הסכמים קיבוציים", אומר רוזנהויז.

דבריו של רוזנהויז הם במידה רבה הודעת הרגעה למאות הסדרנים המועסקים היום על-ידי הספקים ואשר צפויים לקבל מכתבי פיטורין בעקבות העברת מלאכת הסדרנות לשופרסל.

כזכור, שופרסל הודיעה לאחרונה לספקים כי החליטה ליטול לידיה את מלאכת סדרנות הסניפים מהספקים. חרף העובדה שברשתות השיווק המובילות בעולם, מלאכת הסדרנות נעשית על-ידי הרשתות ולא על-ידי הסדרנים, מדובר בפגיעה בכוחם של הספקים ברשת.

"אסם רואה בסדרנות נכס אסטרטגי שנותן לה יתרון תחרותי", הגיב על כך מנכ"ל קבוצת אסם, גזי קפלן. גם מנכ"ל יוניליוור, מוטי קרן, אמר לאחרונה ל"גלובס" כי "הסדרנות היא יתרון תחרותי של הספקים. הסדרנים ברשת שומרים על האינטרסים שלנו. אנחנו לא ניתן שזה יהפוך לאפיק לסחוט מאיתנו כספים. היום זה עוד צעד של שופרסל להגדיל שליטה וכוח על מה שקורה בחנות, וזה לגיטימי. אנחנו לא נרצה שזה ינוצל לרעה ולמסחר לא הוגן, למשל בכל הקשור למותג הפרטי. זה לנצל את הכוח ובלי הסדרניות, זה רק יגבר".

בשופרסל מבקשים להעביר את מלאכת הסדרנות בהדרגה, לפי אזורים, כאשר במועד המעבר - כל מלאכת הסדרנות, גם של הספקים הגדולים תעבור לידי הרשת וזאת להוציא ספקי החלב.

לאחרונה פנה איגוד יצרני המזון בהתאחדות התעשיינים לממונה על ההגבלים העסקיים, רונית קן, והביע את חששו מהעברת מלאכת הסדרנות לשופרסל. בפנייתו לממונה טען האיגוד כי הוא עוקב בדאגה אחר שופרסל וכי העברת הסדרנות תפגע בספקים ובצרכנים. האיגוד מציין כי יש להמשיך את ההסדר כפי שהיה עד כה.