הפסד לרוני בר-און: שכנו יוכל להמשיך בבנייה בביתו - למרות התנגדות שר האוצר ואשתו

בר-און ניסה למנוע משכנו לווילה במוצא עלית לבנות לגובה, בטענה לפגיעה בפרטיות בבית ובבריכת השחייה ; ביהמ"ש חייב את שר האוצר בהוצאות משפט של 30 אלף שקל, שישולמו לשכן ולוועדת הערר לתכנון ובנייה י-ם

שכנו של שר האוצר רוני בר-און, דוד ששון, יוכל להמשיך בבניית ביתו למרות התנגדותם של בר-און ואשתו בינה. כך עולה מפסק דין בבית המשפט לעניינים מינהליים בירושלים שניתן על-ידי השופטת מוסיה ארד. שר האוצר ואשתו חויבו בתשלום הוצאות משפט של 30 אלף שקל, שישולמו לוועדת הערר לתכנון ובנייה במחוז ירושלים ולשכן.

השכן, שיוצג על-ידי עו"ד טולדנו ממשרד עוה"ד כרמלי ארנון, בנה בניין לגובה של 7 מטר ועוד 85 סנטימטר מעקה שקוף. בעתירה שהגיש בפברואר לוועדת הערר לתכנון ובנייה במחוז ירושלים והוועדה המקומית לתכנון ובנייה - מטה יהודה, טען בר-און כי מדובר בשני בניינים שבעתיד יוסבו לשתי יחידות מגורים ולא בבניין מיוחד המיועד ליחידת מגורים אחת, כפי שהוגדר באישור שניתן לששון.

בנוסף, טען שר האוצר כי הבנייה מתבצעת במקביל לכביש, וזאת בניגוד לתוכנית המתירה בנייה הממוקמת באלכסון לכביש בלבד. עוד נטען, באמצעות עו"ד אשר אקסלרד, כי גובה הבנייה חורג ב-85 ס"מ מהגובה המותר לפי התוכנית.

ועדת הערר דחתה את עתירת בר-און. השופטת ארד, שדנה בערעור, קיבלה את עמדת ועדת הערר וקבעה כי החשד שהעלו הזוג בר-און לעניין הבנייה של שתי יחידות מגורים אינו מבוסס. זאת, מאחר שהתברר שמדובר במבנה בעל שני אגפים בעלי חיבור מאסיבי ותכנון אדריכלי המתייחס למבנה אחד ולא לשניים.

עוד קבעה השופטת כי הוראות התוכנית בעניין אופי העמדת המבנה באלכסון לכביש הינן בגדר הנחיה לא מחייבת. בנוסף, ציינה, כי העמדת המבנה בצורה זו משפיעה על העותרים ועל הסביבה השפעה מזערית בלבד.

לעניין גובה המבנה, קבעה השופטת, כי קיימת אפשרות לבנות בסטייה של מטר אחד מהמפלס הקובע, ולפיכך היתה הוועדה המחוזית רשאית להסמיך את הוועדה המקומית לתת היתר בנייה למבנה שגובהו עד 8 מטרים. (עת"מ 8311/08).