הנפט צלל ב-7% ל-60.77 דולר לחבית בשל החשש מהחרפת המיתון העולמי

קרן המטבע הבינלאומית הורידה את תחזית הצמיחה העולמית לשנת 2009 ל-2.2%, התחזית הקודרת משקפת מיתון ברחבי העולם, זאת לעומת תחזית קודמת שפורסמה רק בחודש שעבר שהעריכה כי הצמיחה העולמית תסתכם ב-3%

בבורסת הסחורות של ניו יורק צלל גם הערב (ה') הנפט ב-7% למחיר של 60.77 דולר לחבית לאחר שמוקדם יותר רשם החוזה העתידי על הנפט הגולמי למסירה בדצמבר ירידה חדה יותר לרמה של 60.16 דולר לחבית.

הירידה במחיר הנפט מושפעת מהתחזית הקודרת שפרסמה קרן המטבע הבינלאומית שהורידה את תחזית הצמיחה לשנת 2009 ל-2.2%, המשקף לה מיתון, לעומת תחזית קודמת שפורסמה רק בחודש הקודם שהעריכה כי הצמיחה העולמית תסתכם ב-3%.

הקרן מעריכה כי הכלכלות של ארה"ב ושל הגוש האירופי יתכווצו, ואילו הכלכלה הקנדית עשויה להיות הכלכלה הגדולה היחידה שתציג צמיחה. במשך שנים היתה ההגדרה הבלתי רשמית של הקרן למיתון, כצמיחה גלובלית מתחת ל-3%. בעדכון הנוכחי צופה ה-IMF כי הצמיחה בתוצר העולמי תפול ל-2.2% ב-2009 לעומת צמיחה של 3.7% ב-2008.

בנוסף מושפע מחיר הנפט מהירידות החדות ברחבי העולם בשווין של המניות הנסחרות בבורסות השונות. המצביעות על חשש מפני המשך הידרדרות בתנאים הכלכליים בעולם, אשר יביאו לירידה בביקוש לנפט.הירידות החדות ברחבי העולם לא פסחו גם על השווקים באירופה ובבריטניה למרות הורדות הריבית החדות בשיעור של 0.5% ו-1.5% שביצעו בהן היום הבנקים המרכזיים.

נזכיר כי גם אתמול נסגר המסחר בחוזים על הנפט בירידות חדות של 7%, לאחר שביום ג' נרשמה עלייה חדה של 10% במחירו והוא סגר מעל לרמה של 70 דולר לחבית. הירידות אתמול התרחשו על רקע דו"ח המלאים שהצביע על כך שלא היה שינוי במלאי הנפט הגולמי ובפעילות הזיקוק.

[לפורטל הפיננסי] ;[לאתר חוזים עתידיים]