אלעד קופרמן: השאלה "מיהו פרידמן" ב"אח הגדול" תורמת לשיח הציבורי

קופרמן, המייצג חברת הפקות של תוכניות ריאליטי: "המניע של 'האח הגדול' הוא לא סליז. אני שמח כשליאון מתוודה על נטיותיו המניות בפני משתתף דתי, או כשהשד העדתי יוצא בצורת מיהו פרידמן. אני חש שתרמתי לשיח הציבורי"

"אני לא מעורב באח הגדול, אני מעורב בדרמות והמצב הזה קשה לי, בטח כשאנחנו לא עומדים ברגולציה. כשאנחנו באים לפריים-טיים, אנחנו צריכים למצוא סדרות שיתנו מענה לריאליטי". על הדברים הללו חתום גיל זייד, מנהל מחלקת הדרמה בזכיינית ערוץ 2 קשת. זייד אמר את הדברים במסגרת "מלחמת התרבות" - פאנל בפסטיבל ראש-פינה לטלוויזיה ולמדיה שעוסקת בהדחת הדרמה מלוח השידורים הטלוויזיוני לטובת תוכניות הריאליטי.

בתשובה לשאלה האם התסריטאים אולי לא מוכשרים מספיק בשביל להמציא דמות כמו בובליל ("האם הגדול"), טוען זייד כי "כל הדרמות היו תגובה להצחה של 'אהבה זה כואב' ומדובר בהתליכים שהחלו באותו זמן ושפיתוחם לקח זמן רב. אני חושב שהמפתח המאוד משמעותי הוא לעשות דרמות רבות מסוגים שונים. חייבת להיות רגולציה ולהתמודד עם הדבר שנקרא ריאליטי".

זייד התייחס גם לאחר מהכשלונות היותר זכורים מהזמן האחרון של קשת עליה הוא חתום (בין היתר) בזמן האחרון. " 'על קצות האצבעות' לא הצליחה. יכול להיות שהמוצר לא היה טוב. דרמה היא דבר מאוד עדין והיא צריכה לקבל טיפול יותר עדין - יכול להיות שהיא לא טופלה בדרך הנכונה".

רני בלייר, נציג היוצרים ("שבתות וחגים", "פרשת השבוע") טען שלא נותנים לעשות בארץ ריאליטי. "התקציב של פרק דרמה בן 45 דקות בערוץ 3 הוא 120 אלף דולר. זה מצטלם בשלושה וחצי ימים ו-12.5 דקות מסך ליום בתנאים בלתי אפשריים. אני בעד שערוץ 2 ו-10 יעשו מה שהם רוצים, אבל אנחנו נקבל את מה שצריך. דרמה בודדת כבר לא קיימת באף ערוץ טלוויזיה כי זה לא מביא שום רייטינג, ואז אין שום הזדמנות ליוצרים צעירים".

אלעד קופרמן, המייצג את בית הפקה הנושא את שמו ועוסק בעיקר בתוכניות ריאליטי ("האח הגדול") סבור ש"אין פה מלחמה על ריאליטי. אם יבואו לזכיין ויתנו לו רעיון מספיק טוב שיכול להחזיק כתוכנית ראשונה בשיבוץ פריים-טיים בערוץ מסחרי - הם יילכו על זה".

"המניע של 'האח הגדול' הוא לא סליז. אני שמח כשליאון מתוודה על נטיותיו המניות בפני משתתף דתי, או שהשד העדתי יוצא בצורת מיהו פרידמן. אני מרגיש שתרמתי לשיח הציבורי".

ליאת פלדמן, סמנכ"לית תוכניות בערוץ 10 ציינה שערוץ 10 משיק בחודשיים הקרובים 5 דרמות שונות. "בואו נדבר על גודל השוק בארץ ועל התנאים להפקת דרמה עבור גוף מסחרי בארץ", טענה כנגד העליהום על תוכניות ריאליטי. "לצופה הזדמנות לקבל חוויה טוטאלית בטלוויזיה. כרגע מדובר בעיקר בריאליטי. לא בטוח שמודעים לכמה קשה להפיק ז'אנר כזה. 'אהבה זה כואב', 'מתי נתנשק?' הן הדרמות המצליחות של הערוץ עד היום, וגם הן בהפסד היום ונורא".