שני בנקים נוספים נסגרו בארה"ב והעלו את מניינם מתחילת השנה ל-19: בנק פרנקלין בטקסס וסקיוריטי פסיפיק בנק ב-LA

[לחמ"ל גלובס - המשבר העולמי: כל החדשות, הנתונים והפרשנויות] לבנק פרנקלין נכסים בהיקף 5.1 מיליארד דולר ו-3.7 מיליארד דולר נוספים בפקדונות ; לבנק בלוס אנג'לס 561.1 מיליון דולר בנכסים ו-450.1 מיליון דולר בפקדונות ; הפקדונות יועברו לבנקים מקומיים אחרים, והסניפים ייפתחו מחדש

שני בנקים נוספים נסגרו אתמול (ו') ע"י הרגולטורים האמריקניים - בנק פרנקלין בטקסס וסקיוריטי פסיפיק בנק בלוס אנג'לס. הבנקים מצטרפים ל-17 מוסדות פיננסיים שלהם ביטוח פקדונות פדרלי ואשר נסגרו מתחילת השנה.

נכון לסוף ספטמבר, לבנק פרנקלין יש נכסים בהיקף 5.1 מיליארד דולר ו-3.7 מיליארד דולר נוספים בפקדונות. לבנק בלוס אנג'לס יש 561.1 מיליון דולר בנכסים ו-450.1 מיליון דולר בפקדונות, נכון ל-17 באוקטובר.

רק ביום ראשון שעבר דיווח בנק פרנקלין כי הוא בוחן הצעות שקיבל לעסקאות אשר יחזקו את מצב ההון העצמי שלו, ועידכן באופן שוטף את הרגולטורים בהתפתחות השיחות.

סוכנות ביטוח הפקדונות הפדרלית (FDIC) דיווחה כי כל פקדונותיו של בנק פרנקלין יועברו לבנק פרוספריטי באל-קמפו, טקסס, וכי 46 סניפי הבנק ייפתחו מחדש כסניפים של פרוספריטי ויפעלו באותן שעות שבהן נהגו לפעול, כולל בימי ראשון. בנוסף לפקדונות, בנק פרוספריטי ירכוש גם נכסים של בנק פרנקלין בהיקף של כ-850 מיליון דולר.

אשר לסקיוריטי פסיפיק בנק, פקדונותיו של זה יעברו לפסיפיק ווסטרן בנק בלוס אנג'לס. ארבעת משרדיו ייפתחו מחדש ביום שני כסניפים של פסיפיק ווסטרן, שירכוש גם נכסים של הבנק הכושל בהיקף של 51.8 מיליון דולר.

נציין כי אחד הסעיפים בתוכנית החילוץ הפיננסית בארה"ב הוא העלאת התקרה של ביטוח פקדונות בנקים מ-100 אלף דולר לחשבון נתון ל-250 אלף דולר. המטרה היא להגביר את ביטחון הציבור בבנקים ולמנוע תופעות של "התנפלויות" המוניות על בנקים שנתפסים כחלשים. אתמול התייחס ברק אובמה, במסיבת עיתונאים ראשונה שאחרי הבחירות, לתוכנית החילןץ כשאמר: "נצטרך לבחון האם תוכנית החילוץ אכן ממלאת את תפקידה או שהיא מיטיבה רק עם בכירי הבנקים".