יוון (שוב), קרואטיה (שוב), מקדוניה (שוב)

אלה יריבותיה של נבחרת ישראל בכדורסל באליפות אירופה 2009 בפולין. הנבחרת של שרף צריכה לסיים במקום השלישי כדי לעלות לשלב הבא ; ארבעה מאמנים ישראלים יובילו נבחרות, גרשון יפגוש את קצורין בשלב הראשון

נבחרת ישראל בכדורסל שובצה לבית א' באליפות אירופה בספטמבר 2009 שתיערך בפולין ביחד עם יוון, קרואטיה ומקדוניה. כך נקבע היום (שבת) בהגרלת הבתים שנערכה בוורשה. שלוש הנבחרות האלו מוכרות מאוד לצביקה שרף ולשחקני הנבחרת. את יוון פגשה ישראל בשלב הבתים הראשון ביורובאסקט 2007 ונוצחה 66-76. מול קרואטיה רשמה ישראל את הניצחון היחיד שלה בשלב הבתים השני (80-75). את מקדוניה ניצחה ישראל במשחק המכריע על העלייה לאליפות אירופה ב-2007 בטורניר ההזדמנות האחרונה (92-87). ישראל שובצה בדרג הרביעי והאחרון בהגרלה.

ארבעה מאמנים ישראלים יובילו נבחרות לאומיות באליפות אירופה בפולין. מלבד שרף, יהיו שם גם מולי קצורין (נבחרת פולין), דייויד בלאט (רוסיה) ופיני גרשון (בולגריה). קצורין יתמודד מול גרשון כבר בשלב הבתים הראשון.

האליפות תיפתח ב-8 בספטמבר ותסתיים כעבור 11 ימים. הבתים המוקדמים ישוחקו בוורוצלאב, ורשה, פוזנאן וגדאנסק. המטרה של ישראל תהיה לנסות ולתפוס את אחד משלושת המקומות הראשונים, שמבטיח מקום בשלב ההצלבה.

הבתים:
בית א': יוון, קרואטיה, מקדוניה, ישראל
בית ב': רוסיה, גרמניה, לטביה, העולה מההזדמנות האחרונה
בית ג': ספרד, סלובניה, סרביה, בריטניה
בית ד': ליטא, טורקיה, פולין, בולגריה