שותפו לשעבר של השף רונן דברת-בלוך: הוא "עקץ" אותי במיליון דולר

אלכסנדר זכרנקו, שותפו של דברת-בלוך במסעדת אר די בי שנסגרה לפני כשבועיים, טוען כי בני-הזוג דברת-בלוך גנבו ממנו מיליון דולר שיועדו למסעדה, סגרו אותה - וכעת הם מנסים למכור אותה ללא ידיעתו וללא הסכמתו

אלכסנדר זכרנקו, איש עסקים רוסי, הגיש לבית המשפט המחוזי בתל-אביב תביעה בסך 3.8 מיליון שקל נגד השף רונן דברת-בלוך ואשתו הילה. זאת, בטענה כי נפל קורבן לתרגיל עוקץ ומירמה של השניים.

דברת-בלוך היה שותפו של התובע במסעדת אר די בי ברחוב מונטיפיורי בתל-אביב, שנסגרה לפני כשבועיים, כחצי שנה לאחר פתיחתה. לטענת התובע, בני-הזוג דברת-בלוך גנבו ממנו מיליון דולר שיועדו למסעדה, סגרו את המסעדה, וכעת הם מנסים למכור אותה ללא ידיעתו וללא הסכמתו.

עוד טוען התובע כי דברת-בלוך רשם את עצמו במירמה כבעל 51% מהמניות בחברת אר די בי שירותי מזון וייעוץ קולינארי, המחזיקה ומנהלת את המסעדה, במקום ליישם את ההסכם ביניהם, לפיו התובע מחזיק ב-70% מהמניות.

התובע הגיש עוד לבית המשפט בקשה להטיל עיקולים זמניים במעמד צד אחד על נכסים כספיים וזכויות של בני הזוג וכן בקשה למתן צו עיכוב יציאה מן הארץ נגדם. לדבריו, נודע לו כי השניים "ירדו למחתרת", מתחמקים מנושיהם ומתכוונים להשתקע בחו"ל. השופט אבי זמיר דחה את בקשתו וביקש לקבל את תגובת בני הזוג אליה.

בשבוע שעבר ביקש זכרנקו מבית המשפט למנות מפרק זמני מפעיל למסעדה לצורך מכירתה ופירעון חובותיה, בהם החוב כלפיו בסך כמיליון דולר, אותם השקיע כהלוואת בעלים. עד להחלטה אחרת בבקשה, קבע בית המשפט כי לא יתבצע כל שינוי בעלות במסעדה.

בתגובה ראשונית לבקשה טענו בני הזוג דברת-בלוך כי "כי מדובר במחלוקת בעלת אופי מסחרי-עסקי טהור, ניסיון פסול וחסר בסיס לטשטש באופן מוחלט את העובדות, תוך הצגה מכוונת ומעוותת של רונן דברת כמי שכביכול 'גונב' ומועל בכספים שהושקעו בעסק משותף. למעשה מדובר בסכסוך שותפים לכל דבר ועניין, וכוונתו של זכרנקו היא לנסות ולהפעיל לחץ על דברת להרפות ידו מן המסעדה".