המשקיע האסטרטגי בדן נחשף: יבואן משאיות מאן ייכנס כשותף בדן

פנחס רוטנברג ועמיקם בן-צבי ירכשו 10% ממניות דן, עם אופציה להגדלת אחזקותיהם ל-45%

המשקיע האסטרטגי בדן נחשף: החברה המאוחדת למזרח הקרוב, יבואנית משאיות "מאן" לישראל, היא זו שצפויה להיכנס כשותפה ב-10% ממניות חברת "דן" ביחד עם עמיקם בן-צבי, מנכ"ל המשביר לצרכן לשעבר, כך נודע ל"גלובס". החברה, שהיא אחת הוותיקות בענף המשאיות בישראל, נמצאת בבעלות משפחת רוטנברג.

לפי הערכות בענף התחבורה, פנחס רוטנברג, בעל השליטה בחברה, צפוי להיכנס כשותף בדן, בין אם באמצעות החברה המאוחדת למזרח הקרוב ובין אם באמצעות חברה אחרת שבבעלותו. בשלב הראשון אמורה קבוצת המשקיעים לרכוש 10% בדן, ולקבל אופציה להגדלת אחזקתה ל-45% מהמניות בעתיד.

דן - לקוח גדול של מאן

כפי שנחשף לראשונה ב"גלובס", דן, המיוצגת ע"י עוה"ד אלי זוהר ואהרון מיכאלי, ממשרד מ. זליגמן, מנהלת בחודשים האחרונים מו"מ למכירת עד 45% ממניותיה לקבוצת משקיעים בראשות עמיקם בן צבי תמורת 400-500 מיליון שקל.

לאחר מו"מ שנמשך מספר חודשים, אישרה בשבוע שעבר האסיפה הכללית של חברי דן את ההצעה להכניס את חברת "ספיר החושן" שבבעלות בן צבי כשותפה בחברה. האסיפה הכללית הסמיכה עוד את דירקטוריון דן, בראשות היו"ר מיכה נגר, לקבל החלטה לגבי מימוש האופציה להגדלת אחזקות המשקיע החיצוני ל-45%. למרות ביקורת מוקדמת של חלק מחברי דן, ההצעה להכניס את קבוצת בן צבי-רוטנברג כמשקיעה אושרה ברוב גדול של 98% מהמצביעים.

מאן מספקת אוטובוסים לגופי הסעות שונים בארץ וחברת "דן" נחשבת ללקוחה גדולה במיוחד שלה, שמפעילה מאות אוטובוסים עירוניים של המותג הגרמני.

בענף האוטובוסים העריכו היום, שהעסקה לא צפויה לשנות את יחסי הכוחות בענף מכיוון, שיבואנית מאן ממילא נחשבת לספקית הדומיננטית במערך הרכש של "דן".

דן, בניהולו של רפי שמואלי, השלימה בשנים האחרונות מעבר מקואופרטיב לחברה עסקית, זאת על רקע הרפורמה בתחבורה הציבורית במסגרתה הוצאו 16% מקווי החברה למכרז. דן היא מפעיל התחבורה השני בגודלו בארץ אחרי אגד, ומחזיקה בנתח שוק של 20%.

המגעים להכנסת משקיע לחברה באים, בין היתר, מאחר והחברה תידרש לפרוע את ההלוואות שלקחה מבנק הפועלים למימון השינוי המבני בסך 480 מיליון שקל. בדן להתייחס לדברים אך אישרו כי מתווה העסקה אושר על ידי האספה הכללית.