הבנק המרכזי של אנגליה: "נוריד את הריבית במידת הצורך כדי לשקם את הכלכלה"

(עדכון) ה-BOE פרסם את דו"ח האינפלציה הרבעונית העגום ביותר מזה עשור: מדד המחירים לצרכן צפוי להאט לקצב שנתי הנמוך מ-1% בתוך שנתיים ; התמ"ג צפוי להציג צמיחה שלילית של 2% במחצית הראשונה של 2009 ; ירידות באירופה

נשיא הבנק המרכזי, מרווין קינג, אמר כי הוא מוכן להפחית את הריבית במידת הצורך על מנת לעודד את הכלכלה הבריטית, וזאת לאחר שבשבוע שעבר (ה') נקט במהלך מפתיע ואגרסיבי כשהוריד את הריבית ב-1.5% ל-3%.

"עכשיו זה העיתוי הנכון וההגיוני לבקש חבילת חילוץ לעידוד הכלכלה הבריטית", הוסיף קינג.

הכלכלה הבריטית צפויה להצטמצם במידה ניכרת בשנה הקרובה ושיעור האינפלציה עשוי לרדת לקצב שנתי של פחות מ-1% בתוך כשנתיים כך פורסם בדו"ח האינפלציה הרבעונית של הבנק המרכזי של אנגליה (BOE).

מדובר בתחזית העגומה ביותר שפרסם ה-BOE מזה למעלה מעשור, והיא מסבירה את החלטתו של מרווין קינג משבוע שעבר לנקוט בצעד אגרסיבי ולהפחית את שיעור הריבית. הליש"ט מאבדת כעת 0.66% ל-1.5277 דולר לליש"ט [לאתר המט"ח].

במידה והריבית תישאר על רמה של 3%, מדד המחירים לצרכן (CPI) צפוי להאט לקצב שנתי הנמוך מ-1% בתוך שנתיים. התמ"ג צפוי להציג צמיחה שלילית של 2% במחצית הראשונה של 2009, כשלאחריה הוא עשוי להתאושש בהדרגתיות.

במחלקת המחקר של TRIFX מעריכים כי הבנק המרכזי של אנגליה (BOE) יפחית את הריבית ב-0.5% עד 0.75% ב-12 החודשים הבאים. הדבר עשוי לספק תמריץ נוסף לצמיחת הייצוא, דבר שיעודד את התעשייה הבריטית ויגרום לחברות להגדיל את מצבת כוח האדם שלהם.