הוועדה למדרוג תחליט בתוך שבועיים האם לצאת למכרז חדש למדידת הרייטינג

במהלך השבועיים הקרובים תינתן הזדמנות לחברי הוועדה לנהל מו"מ נוסף עם טלגאל TNS, המציעה היחידה במכרז, באשר למחיר השירות

האופציות נפתחות מחדש: הועדה למדרוג תודיע בתוך שבועיים האם בכוונתה לבטל את מכרז הרייטינג הנוכחי, לאור העובדה כי למכרז הוגשה הצעה אחת בלבד (של קבוצת טלגאל TNS) - כך נודע ל"גלובס". המשמעות: פתיחה מחדש של המכרז, שעשויה להביא להתמודדות המחודשת גם משתתפים חדשים, ובהם חברת נילסן העולמית כמו גם חברת מ.ב.ע נציגת GFK בישראל שהתמודדה במכרז, אך פרשה רגע לפני ההגשה של ההצעה הכספית.

יחד עם זאת, בישיבת הוועדה שהתקיימה היום ניתנה אפשרות לנציגי הוועדה למצות את המשא ומתן מול טלגאל TNS בדבר מחיר השירות אותו היא ביקשה במסגרת ההצעה הכספית במכרז הנאמד בכ-10 מליון שקל בשנה. במידה והמשא ומתן לא יצלח, יבוטל המכרז.

כפי שנחשף ב"גלובס", לפני 3 ימים הודיעה נילסן העולמית כי היא מעוניינת להשתתף במכרז למדידת הרייטינג בטלוויזיה בישראל. הודעה זו באה בסמוך לישיבה שקיימה הוועדה הבוקר (ה'), במטרה להחליט האם לקבל את ההצעה היחידה שהוגשה על-ידי טלגאל TNS, בעלות כספית שנתית של 10 מיליון שקל; או לחלופין - לפתוח את המכרז מחדש.

באחרונה הודיעה גם קבוצת מ.ב.ע (שותפות של עוזי פלד, GFK העולמית ואבינעם ברוג) כי במידה והמכרז ייפתח מחדש בכוונתה להתמודד שוב. קבוצת מ.ב.ע. פרשה מהמכרז לאחר שהוועדה למדרוג דרשה ממנה, כמו גם מטלגאל, לבצע ניסוי בעלות יקרה של המערכת המוצעת. המחיר אותו הציעה מ.ב.ע. לוועדה למדרוג עמד על כ-7.2 מיליון שקל בשנה, בדומה למחיר אותו משלמת הוועדה כיום לטלגאל, שאחראית על מדידת הרייטינג מאז הקמתה של הוועדה למדרוג.

מהוועדה למדרוג נמסר בתגובה: "החלטת המליאה בעניין ההליך לבחירת מפעיל למערכת המדידה היתה כדלקמן: הוועדה תקיים ישיבה נוספת בתוך כשבועיים, שבה יוחלט האם לסיים את ההליך ללא בחירת הצעה כלשהי. במהלך הימים האלה תוכל טלגאל להמשיך את המשא-ומתן עם הוועדה, במגמה לשפר את הצעתה להצעה שהוועדה תוכל לבחור בה".