סוף לסכסוכי העבודה בבואינג? איגוד המהנדסים חתם על הסכם שכר ל-4 שנים ויקבל 5% תוספת

בספטמבר השביתו העובדים המאוגדים בחברה את העבודה למשך 8 שבועות, וגרמו לחברה אובדן הכנסות בהיקף של 10 מיליון דולר לכל יום של שביתה

איגודי העובדים בבואינג מנהלים בזמן האחרון קרב קשה מול ההנהלה על תנאיהם. ב-6 בספטמבר השביתו העובדים המאוגדים בחברה את העבודה למשך שמונה שבועות. שביתת המכונאים של בואינג הסתיימה רק ב-2 בנובמבר, לאחר שהם השיגו העלאה של 15% בשכרם וגרמו לחברה אובדן הכנסות בהיקף של 10 מיליון דולר לכל יום של שביתה.

היום (שבת) הגיעו גם המהנדסים המאוגדים בבואינג, 20,500 איש, להסכם שכר חדש שתוקפו ארבע שנים ומגלם העלאת שכר של 5%. ההסכם כפוף לאישור של חברי האיגוד, שיתקיים בהצבעה באמצעות הדואר ויסתיים ביום הראשון של חודש דצמבר, שהוא התאריך שבו יפקע תוקפו של הסכם העבודה הקודם.

"טיפלנו בנושאים קשים בהסכם הזה", אמר ראש צוות המו"מ מטעם בואינג, דאג קייט. "ההסכם משקף את ההערכה שאנחנו רוחשים למהנדסים ולעובדים הטכניים שלנו". המו"מ בין קייט לבין ראשי איגוד המהנדסים התרחשו במלון בקרבת מטה בואינג בסיאטל מאז 29 באוקטובר, עוד לפני שהסתיים סכסוך העבודה עם איגוד המכונאים, שהחל מאותן סיבות ומתוך דרישות דומות.

שביתת המכונאים גרמה ככל הנראה לעיכוב מצטבר של תשעה חודשים בכניסתו של הדגם החדש 747-8 לשוק, וגרמה לכך שהמשלוח הראשון של דגמי התובלה 777 יחל רק ברבעון הבא, במקום ברבעון הזה, כמתוכנן. העיכוב באספת דגמי ה-787 מגיע ל-15 חודשים לפחות.

עובדי בואינג זוכים לשכר ממוצע של 88 אלף דולר לשנה. 7,000 העובדים בחטיבה הטכנית משתכרים 67 אלף דולר בשנה בממוצע.